معاون فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه(ص) گفت: طلاب و افراد عالمی که به کشمیر اعزام خواهند شد، باید از تحلیل‌های درست و منطقی استفاده کنند تا مردم کشمیر دچار گمراهی نشوند.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام محمدرضا صالح در همایش همدردی با مردم سیل‌زده کشمیر که عصر امروز در مدرسه حجتیه برگزار شد با اشاره به اینکه مردم کشمیر با مردم ایران از عقاید مشترک بسیاری برخوردار هستند تصریح کرد: جامعه المصطفی العامیه برای این واقعه بسیار متاثر شده است و از درد مردم کشمیر رنج می‌برد.

معاون فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه(ص) تصریح کرد: طلاب و افراد عالمی که به کشمیر اعزام خواهند شد باید از تحلیل‌های درست و منطقی استفاده کنند تا مردم کشمیر دچار گمراهی نشوند.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم علت وقوع حوادث طبیعی را به عوامل گوناگونی نسبت داده است و سیل کشمیر می‌تواند آزمون یا بلایی برای مردم کشمیر باشد، به همین علت مردم کشمیر به اعتقادات خود شک نکنند و ایمان قلبی، صبر و شکیبایی داشته باشند تا اگر این حادثه برای سنجش عملکرد آن‌ها بوده باشد از این آزمون سرفراز گذر کنند.

صالح با تأکید بر اینکه افرادی که به کشمیر اعزام می‌شوند سربازی امام زمان(عج) را خواهند کرد و باید از ایشان برای پیشبرد اهداف خود طلب کمک کنند، متذکر شد: با پیگیری‌های انجام شده به دنبال آن هستیم که بتوانیم برای مردم کشمیر حمایت‌های مالی و اقتصادی داشته باشیم.

وی با اشاره به ویرانی 200 هزار خانه در کشمیر خاطرنشان کرد: گروهی که به کشمیر اعزام خواهند شد باید به صورت هدفمند و نظام‌مند عمل کنند تا بتوانند به نتایج مطلوبی برسند.

معاون فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه(ص) ادامه داد: این افراد باید در برخورد با مردم و مسئولان از تندروی و کندروی پرهیز کنند و برنامه‌های خود را بر اساس سیاست‌های تعیین شده برنامه‌ریزی کرده و مردم را به عبادت و دوری از معصیت توصیه کنند.

وی با بیان حدیثی از امام صادق(ع) مطرح کرد: مردم کشمیر مسلمان هستند و برخی از مناطق آن منطقه نیز شیعه نشین هستند و طبق گفته پیامبران و ائمه اطهار(ع) باید به آن‌ها کمک کنیم، چراکه اگر برادران مسلمان همدیگر را در زندگی یاری نکنند دشمن میان آن‌ها تفرقه خواهد افکند.

صالح با اشاره به اینکه خانواده‌های بسیاری در کشمیر آواره شده‌اند یادآور شد: مردم ایران اسلامی همیشه در کمک به مظلومان و ستم دیدگان دنیا پیشرو بوده‌اند، امروزه نیز اگر از عمق واقعه سیل کشمیر خبردار شوند برای یاری به آن‌ها خواهند شتافت و از هیچ اقدامی دریغ نخواهند کرد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری