کد خبر: 7738

معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت گفت: هر ۶ ماه یکبار به صورت اجباری باید مراکز مشاوره دانشگاه‌ها گزارش‌های خود را از وضعیت سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی به وزارت بهداشت ارسال کنند.

به گزارش قم خبر  ؛ محمدرضا فراهانی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با حادثه سقوط دانشجوی علوم پزشکی در خوابگاه شیراز گفت: خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز طبقاتی بوده و این دانشجو از طبقه بالای ساختمان خوابگاه سقوط کرده و کسی در آن ساعت او را ندیده است.

وی ادامه داد: پزشکی قانونی در بررسی‌های خود اعلام کرده که علت مرگ، سقوط از ارتفاع بوده است و زمانی که کارشناسان به محل حادثه آمدند، حادثه سقوط چند ساعت قبل اتفاق افتاده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت از اعزام گروه مشاوره و کارشناسان خوابگاهی به شیراز خبر داد و گفت: دانشجوی فوتی ورودی سال ۸۹ بوده و دانشجوی ممتازی در تحصیلات خود بوده است.

فراهانی در پاسخ به اینکه ایمنی خوابگاه‌ها تا چه میزان تأمین شده است گفت: از نظر قانون ملی ساختمان باید در ارتفاعات هر ساختمانی حفاظ گذاشته شود اما این حفاظ برای جلوگیری از حوادث سهوی است و اگر کسی آگاهانه دست به خطر بزند نمی‌توان برای وی کاری کرد.

وی همچنین از انجام تست مشاوره و سلامت روان برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: برای تمام جدیدالورودها مشاوره‌های روانشناسی برگزار می‌کنیم، تست سلامت روان می‌گیریم و چنانچه در طول تحصیلی دچار افت تحصیلی و آسیب‌های روانی شوند سریعاً آنها را به مشاوره ارجاع می‌دهیم.

فراهانی گفت: به صورت اجباری این مشاوره‌ها انجام می‌شود و هر ۶ ماه یکبار گزارش مراجعه دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی به اتاق‌های مشاوره به وزارت بهداشت ارائه می‌شود تا جمع‌بندی، نظارت و دستورات لازم صادر شود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری