کد خبر: 2559

رئیس پلیس راهور کشور گفت: بیش از ۷۰ درصد علت تامه تصادفات منجر به فوت راکبین موتورسیکلت ضربه به سر است.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس، سردار مؤمنی رئیس پلیس راهور کشور در ادامه مراسم دیدار از پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص پارکبان‌ها، اظهار داشت: در نیم ساعت اول توقف در مکان‌هایی که محدودیت توقف دارد یا حوزه کارت‌خوانی به صورت رایگان است و بعد از نیم ساعت مقررات اعمال می‌شود و اگر در مکان‌هایی این امکان فراهم نشود که نیم ساعت توقف مشخص شود، کلا اعمال قانون صورت نمی‌گیرد.

سردار مؤمنی ادامه داد: موضوع دیگر موتورسیکلت‌ها هستند که برای کسب و کار و جابجایی از آن استفاده می‌شود که ۴ اولویت در خصوص موتورسیکلت‌ها در دستور جدی کار ما قرار دارد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تردد بدون کلاه ایمنی، عبور از چراغ قرمز، عبور از مسیرهای ممنوع و مقابل و عبور از پیاده‌روها توسط موتورسیکلت‌ها در دستور کار پلیس راهور قرار دارد.

وی گفت: بیش از ۷۰ درصد علت تامه تصادفات منجر به فوت راکبین موتورسیکلت ضربه به سر است.

پلیس راهنمایی و رانندگی تصریح کرد:‌ طی چند سال گذشته هم تصادفات و هم فوت ناشی از حوادث رانندگی کمتر شده اما همچنان حدود ۲۳ درصد فوتی‌ها مربوط به راکبین موتورسیکلت‌هاست.

وی به اولویت‌های سال ۹۳ در کلانشهرها از جمله تهران اشاره داشت و گفت: نظارت هوشمند پلیس از جمله اولویت‌های ماست.

وی افزود: ۳۰ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور به سیستم کاملا هوشمند مجهز می‌شوند و این سیستم هوشمند هم در سرعت، دقت و صحت نظارت می‌افزاید.

سردار مؤمنی از موضوعات دیگر را موضوع آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: متاسفانه هیچ اتفاقی در این مورد نیفتاده و اگر در زمستان دچار سکون هوا و وارونگی شویم، باز هم با آلودگی هوا مواجه هستیم.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: متاسفانه هنوز خودرو با استاندارد یورو ۲ تولید می‌شود.

وی افزود: یکی از کارهایی که از هم اینک باید اجرا کنیم، این است که حلقه سومی را تشکیل دهیم؛ حلقه اول محدوده طرح ترافیک، حلقه دوم محدوده زوج و فرد و حلقه سوم حلقه اضطرار آلودگی و گرد و غبار است که باید به صورت کاملا هوشمند مدیریت و اجرایی شود.

وی ادامه داد: این محدوده اضطرار باید چهار پنجم تهران را در بر گیرد تا در مواقع آلودگی هوا از آن سیستم استفاده کنیم. چرا که زوج و فرد نه عملی و نه مؤثر است.

سردار مؤمنی خاطرنشان کرد: این دستور سازمانی برای کل کشور صادر شده و تا پایان ماه مبارک ابلاغ می‌شود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری