کد خبر: 13628

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره مشکلات اجرای طرح پزشک خانواده گفت: مشکلات این طرح برطرف می‌شود.

‫به گزارش قم خبر به نقل از فارس، سیدحسن هاشمی شنبه شب در مراسم افتتاح کلینیک دندان‌پزشکی مازندران در مرکز درمانی طوبی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جمع خبرنگاران درباره مرخصی زایمان نیروهای پرستاری تازه جذب شده در بیمارستان‌های دولتی و وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور اظهار کرد: نیروهای که مقررات شامل حال آنها می‌شود از مرخصی زایمان استفاده می‌کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره اظهارنظر اسماعیل کهرم مشاور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور درباره وی گفت: کهرم کار خوبی کرد و انسان شریفی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سئوالی درباره مشکلات پیش روی طرح پزشک خانواده نیز افزود: ما هم به مشکلات موجود در نظام پزشک خانواده آگاهی داریم، این مشکلات را قبول داریم و به دنبال حل مشکلات و اصلاح موانع هستیم.

وی با بیان اینکه سیستم ارجاع در شرایط فعلی به نوعی وجود ندارد، اظهار کرد: باید سیستم ارجاع به‌تدریج درست شود، وقتی خدمات سطح دو آماده نیست، طبیعی است که سیستم ارجاع به درستی انجام نمی‌شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه نباید سیستم ارجاع از بین برود، تصریح کرد: کشور به پزشک خانواده احتیاج دارد و این طرح باید بازنگری شود و همانطور که در ابتدا گفتم ۱۰ تا ۱۵ سال طول می‌کشد تا موانع و مشکلات طرح پزشک خانواده برطرف شود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری