کد خبر: 12491

استاندار تهران گفت: دستگاه‌های اجرایی استان را موظف کردیم که طرح‌های پیشنهادی خود را که با توجیه فنی همراهند، ‌به مرکز جذب سرمایه گذاری استان معرفی کنند و تمام دستگاه‌ها تا پایان سال جاری این پروسه را تکمیل کرده و طرح‌های خود را در اختیار مرکز خدمات و جذب سرمایه استان قرار خواهند داد.

به گزارش قم خبربه نقل از ایسنا، سید حسین هاشمی، استاندار تهران در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم پنجره واحد مرکز خدمات و جذب سرمایه استان تهران اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی به دلیل حد ۱۲۰ کیلومتری از شعاع حریم تهران، کمی از نظر قانونی با محدودیت‌هایی مواجه است ولی در صنایع غذایی و صنایع هایتک مشکلی وجود ندارد و سرمایه گذاران می‌توانند در این حوزه وسیع سهیم باشند.

وی افزود: ساخت شهرک ۵۰۰ هکتاری در جنوب فرودگاه امام (ره) قطعی شده است و با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این ناحیه از استان، سرمایه گذاران می‌توانند در آن سرمایه گذاری کرده و از فواید حضور فعال در این منطقه بهره مند شوند.

هاشمی اذعان کرد: این طرح در راستای همان پنجره واحد تعریف شده و طرح خوبی است که نیروهای توانا در تهران می توانند با کمک سرمایه گذاران خارجی اتفاقات خوبی را در حوزه صنعتی رقم بزنند.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی استان را موظف کردیم که طرح های پیشنهادی خود را که با توجیه فنی اجرایی همراهند، ‌به این مرکز معرفی و بنا بر پیش بینی، تمام دستگاه ها تا پایان سال جاری این پروسه را تکمیل کرده و طرح های خود را در اختیار مرکز خدمات و جذب سرمایه استان قرار دهند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در تهران ۴۰۰ هزار واحد صنفی داریم که نیمی از آنها فاقد مجوز هستند و این یک مشکل تاریخی است که باید مرتفع شود.

وی افزود: از میان این واحدها، ۱۰۰ واحد آلاینده با هماهنگی ادارات محیط زیست و صنعت و معدن استان پلمپ و تعدادی نیز با اخطار مواجه شدند.

هاشمی تصریح کرد: در استان تهران سه نقطه جانمایی شده که این واحدها می توانند به این نقاط منتقل و با هویت بخشی انجام شده و با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد ساماندهی قرار بگیرند.

سید حسین هاشمی در پایان نیز با اشاره به آلودگی هوای تهران، تاکید کرد: همانطور که در گذشته نیز عنوان کرده‌ام، حدود ۱۰۰ هزار تاکسی و اتومبیل کرایه فرسوده در تهران داریم که اگر ساماندهی مناسب درباره آن انجام و این تعداد از خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل کشور خارج شوند،‌ ۱۵ درصد از میزان آلاینده‌های هوای تهران کاسته خواهد شد.

هاشمی اظهار کرد: اگر چنین روندی را در ساماندهی آلاینده‌های استان داشته باشیم،‌ طی بازه زمانی ۵ ساله، تهران به یک شهر سبز تبدیل خواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری