کد خبر: 10316

قم خبر گزارش می دهد:

فرمانده انتظامي شهرستان قم در حاشيه نشست شوراي معتمدين پليس محلات گفت: هدف پليس از تشکيل اين شورا، کمک و همکاري مردم با دستگاه انتظامي است.

به گزارش قم خبر، يكي از مسائلي كه مي تواند سبب كاهش جرائم و افزايش ضريب ايمني شود همكاري آحاد جامعه با نيروهاي پليس به عنوان تامينت كنندگان امنيت جامعه است. در اين ميان نيروي انتظامي با ابتكار عمل در راستاي تشكيل شوراي معتمدين پليس محلات توانست گامي موثر در جهت مشاركت عمومي در تعامل پليس و جامعه بردارد.

سرهنگ هادي ديده ور عصر امروز در حاشيه نشست شوراي معتمدين پليس محلات قم در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه هدف پليس از تشكيل شوراي معتمدين پليس محلات قم اظهار كرد: مذهب،مردم، ولايت مداري سه مولفه بسيار مهم و سنگ زيربناي هر حکومت اسلامي است.

فرمانده انتظامي شهرستان قم با بيان اينكه پليس مي خواهد از وجود همشهريان عزيز در پيشبرد اهداف سازماني استفاده کند، افزود: هدف نيروي انتظامي ايجاد نظم و امنيت در سطح استان است  از همين رو در نظر دارد با تشکيل اين شورا بخشي از برقراري نظم و امنيت را به شورا و مردم عزيز هر محله بسپارد.

ديده ور با بيان اينكه مي خواهيم از نظرات، پيشنهادات و افکار اين جامعه در راستاي وظايفي که به ما محول شده است، استفاده کنيم، تصريح كرد: توقع نداريم که مردم بازوي اجرايي و ضابط باشند ،فقط انتظار داريم اخبار و وقايعي که در سطح محلات اتفاق مي افتد را به پليس گزارش کنند تا پليس در اين خصوص برنامه ريزي کند.

سرهنگ احمد صادقي نيز با اشاره به اينكه از سال 91 طرح شوراي معتمدين پليس محلات آغاز شد اظهار كرد:  هم اکنون دستور العمل کلي آن رسيده که ديدگاه وسيع تري را دنبال مي کند، در حال حاضر به صورت پايلوت در محله "توليد دارو و خيام" اين شورا فعال است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم در خصوص اعضاي اين شورا، افزود: اعضاي اين شورا معتمدين محله،کارکنان آموزش و پرورش، شهرداران، اعضاي خانه هاي سلامت،رييس کلانتري و مشاور و مددکار کلانتري و همچنين بازنشستگان نيروهاي مسلح ، ناجا و در حقيقت افرادي هستند که داراي صلاحيت هايي همچون پليس تصميم ساز و تصميم گير در مورد محلات هستند.

وي در خصوص دليل بسط و گسترش اين شورا تصريح كرد: شوراي معتمدين پليس محلات ديدگاه وسيعي را دنبال مي کند و يک محله از همه جوانب سنجيده مي شود.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم خاطرنشان كرد: هدف اصلي آسيب هاي اجتماعي محلات است و مردم بايد خودشان مسائل و مشکلات را در اين شورا مطرح و بررسي کنند و در نهايت خودشان هم قضايا را حل و فصل کنند.

 صادقي به نقش پليس در پشتيباني از اين شورا اشاره کرد و گفت: در مسائلي که از دسترس مردم خارج است، پليس دخالت مي کند ، بصورت ميداني وارد عمل شود و آن مساله و آسيب را برطرف مي کند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم خاطر نشان کرد: پليس از اين طريق مي تواند مشکلات محلات را احصاء کند و براي آن برنامه ريزي کند و همچنين فرمانده انتظامي استان براي مشکلات محلات برنامه مدوني دارند تا بتوانند آسيب هاي موجود را برنامه ريزي و حل و فصل کنند.

انتهاي پيام/                 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری