کد خبر: 14642

کتاب «پرسش و پاسخ درباره زندگانی حضرت زهرا(س) » بازخوانی و معرفی شد.

عصر روز چهارشنبه، ۱۳ اسفند برجسته ترین اثر «حبیب بدره» محقق و نویسنده لبنانی با حضور «فاطمه مشایخ» مترجم کتاب و با شرکت نزدیک به ۸۰ نفر از علاقه‌مندان به ادبیات در کتابخانه مشارکتی مسجدالنبی(ص) بازخوانی و معرفی شد.

به گزارش قم خبر به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای تهرانسر، فاطمه مشایخ دانش آموخته مدرسه عالی شهید مطهری در رشته فلسفه و حکمت اسلامی است که از دیگر آثار وی می توان به «ترجمه خلاصه تفسیر المیزان علامه طباطبایی در ۴ جلد»، «خطبه حضرت فاطمه زهرا (س) (خطبه فدک)، النور المبین فی قصص‌الانبیاء و المرسلین (قصص قرآن) بضمیمه زندگانی چهارده معصوم علیهم‌السلام)اثر سید نعمت الله جزایری»، «خطابه غدیر بانضمام مناجات امیرالمومنین» و «در شرح اسماء حسنی الهی» اشاره کرد.

فاطمه مشایخ مترجم کتاب در این نشست گفت: «پرسش و پاسخ درباره زندگانی حضرت زهرا(س) » که ترجمه آن حدود ۹ ماه به طول انجامید؛ شامل فصولی از جمله: گفتگو میان پدر و دختر به صورت سؤال و جواب، تفسیر حدیث کسا و خطبه حضرت زهرا(س)، روایت زندگانی ایشان از ولادت تا شهادت و نقل فضایل، مناقب و سخنان ایشان از ائمه، بزرگان و دانشمندان می باشد. ایشان ادامه داد: ویژگی که این کتاب از سایر کتب مشابه متمایز می سازد وجه پرسش و پاسخ آن از زبان یک کودک ۹ ساله با پدرش است که محتوای کتاب را در قالب جملاتی ساده و روان به مخاطب منتقل می کند.

وی افزود: جمعی از برادران ایمانی از من درخواست نمودند که درباره دانش و کمالات حضرت صدیقه طاهره(س)، سیده زنان عالمیان کتاب ارزشمند «سلوا فاطمه(س)» را ترجمه نمایم. کتابی که از آن احکام دین تراوش می کند. کسی که از سرچشمه دانش پدر بزرگوارش، پیامبر گرامی (ص) شیر نوشیده و در کمال سایه سار او افکار قدرتمند و محکم ایشان در امر دین و دنیا، پرورش و رشد یافته است. پس من این مسؤولیت مهم را بر عهده گرفتم که خدمتگزار این رسالت فاطمی باشم و به فراخور و اقتضای آن به زندگانی و کلمات گهر بار آن حضرت (س) ، مراجعه و مطالعه نموده و از آنها فرا بگیرم.

در ادامه نشست نیز سهیلا بابا فرمانده پایگاه خواهران بسیج ثارالله منطقه غرب تهران نیز که به عنوان منتقد در برنامه حضور داشت؛ متن روان، ارائه مطلب در قالب پرسش و پاسخ و استناد نویسنده به مراجع متقن را از جمله ویژگی های منحصر به فرد کتاب برشمرد. وی افزود: متن جذاب و ساده کتاب طوری است که خواننده از مطالعه آن لذت می برد و به طور ملموسی با زندگانی آن حضرت آشنا می گردد.

در پایان جلسه نیز چند تن از حاضران در جلسه از مترجم سوال‌هایی کردند و با پاسخ دادن فاطمه مشایخ مترجم کتاب به پایان رسید.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری