کد خبر: 7658

نخستین قرآن مطلای مرقع جهان که به دست دو تن از هنرمندان کشور طراحی و کتابت شده است، در محل بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء و با حضور حضرت آیت‌الله جوادی آملی رونمایی شد.

به گزارش قم خبر به نقل از روابط عمومی موسسه اسراء، آیت‌الله جوادی آملی در سخنانی قبل از رونمایی این اثر نفیس گفت: خداوند را شاکریم که به برکت مجاهدت‌های امام راحل و شهدا این توفیق نصیب ما گشته است تا نو آورانه در خدمت قرآن کریم باشیم.

وی ادامه داد: انسان هر خدمتی را که به قرآن بکند، قرآن پاسخ آن خدمت را متقابلاً خواهد داد و انسان می‌تواند در سایه پاسخ قرآن، درستی و صدق عمل خود را بسنجد؛ به این صورت که اگر پاسخ مناسبی از سوی قرآن دریافت کردیم می‌فهمیم که قرآن عمل ما را پذیرفته است و نشانه این پذیرفته شدن این است که انسان به واسطه این خدمت خود به ساحت قرآن، عروج می‌کند و از نظر روحی بالا می‌رود.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: خداوند قرآن را مانند باران نازل نکرد، بلکه خداوند قرآن را از سوی خود آویخته است، به صورتی که یک طرف آن عربی مبین و طرف دیگر آن علی حکیم است، تا انسان بر اساس ظرفیت خود از این عربی مبین به علی حکیم برسد.

سید اصغر موسویان از هنرمندان خالق این قرآن نفیس مطلای مرقع، درباره ویژگی‌های منحصر به فرد این قرآن نفیس گفت: طراحی این اثر به عهده سید افشید فاطمی نظر بوده است و دو هنر کتابت و حکاکی در این قرآن استفاده شده است. وزن خود قرآن 50 کیلوگرم که وزن آن با محفظه مخصوصی که برای نگهداری آن ساخته شده است به 100 کیلوگرم می‌رسد.

وی ادامه داد: خط استفاده شده در این اثر نفیس شکسته نستعلیق و از فلزات برنج و طلا در ساخت آن استفاده شده است.

این هنرمند افزود: این کار قابلیت چیدمان‌های مختلفی را داراست که طول کار در حالت چیدمان افقی به 9 متر می‌رسد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری