مسابقات قرآنی بانوان ورزشکار و جوان سراسر کشور از صبح امروز با برگزاری مراسم افتتاحیه در قم آغاز به کار کرد.

به گزارش قم خبر به نقل از تسنيم ، در این مسابقات بانوان ورزشکار و جوان قاری و حافظ قرآن از استان‌های مختلف کشور حضور دارند و با برگزاری مراسم افتتاحیه در دو رشته ترتیل و مفاهیم رقابت خود را در مجتمع فرهنگی ولایت آغاز کردند.

مراسم افتتاحیه با خیرمقدم حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم و سخنرانی مدیر کل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان آغاز شد و با تشریح نحوه برگزاری مسابقات توسط مجریان برگزاری آن، شرکت کنندگان وارد رقابت خود در دو رشته ترتیل و مفاهیم شدند.

این برای نخستین بار است که مسابقاتی با عنوان مسابقات ملی قرآن کریم بانوان ورزشکار و جوان سراسر کشور پیش بینی شده است و منتخبین رقابت‌های استانی و نفرات بر‌تر رقابت‌های قرآنی در سطح استان‌ها، از امروز به میزبانی قم جشنواره قرآنی بانوات ورزشکار کشور را برگزار می‌کنند.

در این دوره از مسابقات که با برنامه ریزی معاونت فرهنگی و امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود از هر استان 2 شرکت کننده حضور دارند در حالی که یک کار‌شناس قرآنی از هر استان نیز در این جشنواره بزرگ شرکت می‌کند.

در مراسم افتتاحیه این مسابقات، مسعود امینی مدیر کل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی از اهداف ما این است که مفاهیم قرآن به شکل جدی وارد ورزش شود اظهار کرد: همانند پرورش ورزشکار از رده‌های پایه، از سنین خردسالی و نونهالی ورزشکاران ما با قرآن همراه باشند و شاهد اثرات مثبت آن در ورزش باشیم.

امینی میزبانی دائمی مسابقات ملی قرآن کریم مردان و بانوان ورزشکار و جوان کشور را به قم پیشنهاد کرد و افزود: ما این پیشنهاد را به مدیر کل ورزش و جوانان استان قم خواهیم داد تا انشاءالله از این به بعد مدیریت برگزاری این مسابقات هر ساله با قم باشد و شرکت کنندگان در آن از فضای معنوی قم به خوبی بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری