دبیر نخستین جشنواره فیلم و عکس استان قم گفت: این جشنواره که برای نخستین بار در استان قم برگزار شده با استقبال گسترده هنرمندان رو به رو شد.

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره فیلم و عکس با استقبال گسترده هنرمندان رو‌به‌رو شد

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، رضا ابوذر در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم و عکس استان قم اظهار کرد: سال‌های گذشته هفته فیلم و عکس در استان قم به صورت رقابتی برگزار می‌شد که بر اساس تصمیمات انجمن سینمای جوانان ایران، مقرر شد این جشنواره به صورت غیر رقابتی در سطح کشور برگزار شود.

وی با اشاره به تقاضای هنرمندان و فیلم‌سازان مبنی بر برگزاری جشنواره‌ای رقابتی تصریح کرد: طرح جشنواره رقابتی فیلم و عکس به انجمن سینمای جوانان ایران پیشنهاد و برای نخستین‌بار در استان قم فراخوان شد.

دبیر نخستین جشنواره فیلم و عکس استان قم گفت: این جشنواره در دو بخش رقابتی فیلم و عکس فراخوان شده که با استقبال گسترده فیلمسازان و عکاسان استان قم روبه‌رو شد.

وی از ارسال 120 فیلم و 350 قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره فیلم و عکس استان قم خبر داد و گفت: فیلم‌های ارسالی در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اکران شده و عکس‌ها نیز در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

ابوذر اضافه کرد: فیلم‌ها در چهار قالب داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی و دو بخش الف و ب مورد داوری قرار گرفت که آثار فیلمسازان با تجربه در بخش الف و آثار هنرجویان در بخش ب داوری شد.

وی در بخش پایانی سخنان خویش با تقدیر از زحمات شهردار قم گفت: شهردار با وجود مشغله کاری که داشت، زمانی را در ساعات پایانی یکی از شب‌های ماه مبارک رمضان به انجمن سینمای جوان اختصاص داد و برای رفع مشکلات سینمایی‌ها در قم قول مساعد داد.

رئیس انجمن سینمای جوان استان قم خاطرنشان کرد: این جشنواره در مدت زمانی کوتاه با استقبال گسترده هنرمندان رو به رو شد و در سال‌های آینده این جشنواره به صورت منطقه‌ای و ملی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری