مسئول مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران، با اشاره به تاثیرات وجود حضرت معصومه(س) بر زندگی امروزی ما گفت: یکی از تاثیرهای زیارت حضرت معصومه(س) یافتن احساس نیاز به خداوند است.

خبرگزاری فارس: احساس نیاز به خداوند تاثیر زیارت حضرت معصومه(س) است

به گزارش قم خبر به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، زینب طالبی با اشاره به اینکه زوار حضرت معصومه(س) از ایشان می‌خواهند که شفیع آنان نزد خداوند باشند،‌ اظهار کرد: تاثیر این عمل احساس نیازی است که در انسان نسبت به خداوند ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به مسائلی که جایگاه آن حضرت در قله بندگی را به اثبات می‌رساند، به برخی روایات در مورد تاثیر و ثواب زیارت آن حضرت اشاره کرد و ادامه داد: حضرت موسی بن جعفر(ع) و سایر امامان معصوم(ع) دختران و فرزندان فراوانی داشته‌اند اما مطالبی که در مورد حضرت معصومه(س) نقل شده است، در مورد سایر دختران بیان نشده است.

این استاد حوزه اضافه کرد: در روایات به زیارت امامزادگان سفارش شده است اما تاکید بر اینکه بهشت پاداش زیارت حضرت معصومه(س) است و همچنین یادآوری این نکته که حضرت معصومه(س) امامزاده‌ای هستند که زیارتنامه ماثور دارند، نشانگر جایگاه ویژه آن حضرت است.

وی با اشاره به اینکه در روایات به شناخت جایگاه حضرت معصومه(س) از سوی زائران آن حضرت تاکید شده است، اظهار داشت: پیام این تاکید آن است که زائران حضرت معصومه(س) باید بدانند ایشان به جایگاهی والا رسیده‌اند و اگر زائران می‌خواهند به این جایگاه دست یابند، مسیر آن بندگی و راهنمای آن حضرت معصومه(س) است.

طالبی با بیان اینکه این نکته می‌تواند آثار مثبت فراوانی برای زائران در پی داشته باشد، ادامه داد: قطعا اثبات مقام حضرت معصومه(س) بر زائر آن حضرت تاثیرگذار است و زائری که شخصیت آن حضرت را شناخته است، از زیارت خود بهره می‌برد.

وی یکی از این تاثیرات را پایین آمدن زائر از مرکب کبر و غرور دانست و افزود: زائر در این شرایط به واسطه حضرت معصومه(س) خود را نیازمند خداوند می‌داند.

وی با اشاره به اینکه افراد در جایگاه‌ها و با خواست‌های متفاوتی به زیارت حضرت معصومه(س) می‌روند، گفت: این تعداد زائر بدون اتکا به پشتوانه‌ای خاص و با عشق و علاقه در یک محل گردهم می‌آیند و آن حضرت را زیارت می‌کنند، طبیعی است در این زیارت تاثیرهایی مشاهده کرده‌اند که مشتاقانه به زیارت می‌پردازند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری