کد خبر: 3747

رئیس موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیر مومنان(ع) مطرح کرد

رئیس موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیر مومنان(ع) گفت: پروژه‌هایی مانند فرهنگ سخنان امام رضا(ع)، فرهنگ سخنان امام سجاد(ع)، فرهنگ سخنان امیر مومنان(ع) و... آماده چاپ بوده، ولی به دلیل مشکلات نشر هنوز چاپ نشده است.

خبرگزاری فارس: مشکلات چاپ گریبانگیر انتشار کتاب‌های دینی

به گزارش قم خبر ، حجت‌الاسلام محمدمهدی دشتی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اهداف موسسه تحقیقاتی امیر مومنان(ع) اظهار کرد: این موسسه بین معارف نهج‌البلاغه، روایات اهل بیت(ع) و نسل امروزی ارتباط برقرار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پراکندگی و عربی بودن روایات دسترسی به آنها برای نسل جوان دشوار است و از آن معارف محروم هستند، بنابراین موسسه از ابتدا این هدف را مبنا قرار داد تا نسبت به آسان‌سازی و ترجمه این معارف اقدام کند.

رئیس موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیر مومنان(ع) یادآور شد: ترجمه نهج البلاغه، نهج الحیات و‌ الگوهای رفتاری ائمه اطهار(ع) از جمله آثار موسسه بوده که مورد استقبال قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: کتاب مجموعه نهج‌البلاغه‌شناسی 6 جلد بوده که شامل آشنایی گام به گام با نهج‌البلاغه است و در پایان هر درس سئوالاتی به منظور آشنایی بیشتر با مباحث این کتاب مطرح شده که مخاطب را در جریان محتوای کتاب قرار می‌دهد.

دشتی با بیان اینکه بالغ بر 90 جلد کتاب چاپ شده است گفت: ترجمه نهج‌البلاغه، معجم نهج‌البلاغه، فرهنگ معارف نهج‌البلاغه، اسناد و مدارک نهج‌البلاغه،‌ فرهنگ سخنان حضرت زهرا(س)، فرهنگ سخنان پیامبر اکرم(ص) و فرهنگ سخنان پیامبران الهی از جمله کتابی‌هایی است که تاکنون منتشر شده است.

وی یادآور شد: مجموعه الگوهای رفتاری مجموعه 15 جلدی امام علی(ع) و اخلاق اسلامی،‌ امام علی(ع) و امور نظامی، امام علی(ع) و امور قضایی و امام علی(ع) و مسائل بهداشت و درمان از آثار دیگری است که منتشر شده است.

رئیس موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیر مومنان(ع) عنوان کرد: دایرة‌المعارف نهج البلاغه به صورت مدون تایپ شده و اکنون در مرحله بازبینی است تا برای چاپ آماده شود.

وی با اشاره به مشکلات چاپ و نشر کتاب گفت: پنج پروژه مانند فرهنگ سخنان امام رضا(ع)، فرهنگ سخنان امام سجاد(ع)، فرهنگ سخنان امیر مومنان(ع) به جز نهج البلاغه و غرر و درر، سیره عملی امیر مومنان(ع) در قالب دو جلد و فرهنگ سخنان امام باقر(ع) آماده چاپ بوده ولی به دلیل مشکلات نشر هنوز چاپ نشده است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری