کد خبر: 2441

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه مطرح کرد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه از برگزاری کلاس‌های فرهنگی و قرآنی در بخش جعفریه خبر داد.

خبرگزاری فارس: برگزاری کلاس‌های فرهنگی و قرآنی در جعفریه
به گزارش قم خبر ، عباس ابراهیمی امروز در گفت‌و‌گو با فارس به طرح‌های اوقات فراغت و ماه مبارک رمضان در بخش جعفریه اشاره و اظهار کرد: هم‌زمان با اوقات فراغت تابستان و ماه مبارک رمضان کلاس‌های متنوع فرهنگی در این بخش در حال برگزاری است.

وی به برگزاری 20 کلاس آموزشی روانخوانی و روخوانی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این جلسات که با استقبال 300 نفری روبه‌رو شده است هم در مساجد و هم به صورت چرخشی در منزل اعضا برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه به کلاس‌های اوقات فراغت اشاره و بیان کرد: 5 روحانی مستقر در بخش جعفرآباد به برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت می‌پردازند.

ابراهیمی یادآور شد:  13 جلسه تفسیر قرآن که تعداد شرکت‌کنندگان آن به 500 نفر هم می‌رسد پس از نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا توسط روحانیان اعزامی در مساجد برگزار می‌شوند.

وی به برگزاری هسته فرهنگی بوستان معرفت، کلاس‌های قرآنی، آموزش احکام، اعتقادی، ورزشی و اردوها اشاره کرد و گفت: کلاس‌ها با همکاری دارالقرآن‌الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه ضمن اشاره به اینکه کلاس‌ها از اول تیر آغاز شده است افزود: برگزاری کلاس‌های قرآن تا نیمه اول شهریور ماه ادامه دارد.

ابراهیمی بیان کرد: آیین ترتیل‌خوانی قرآن در مساجد شهری و روستایی نیز در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که 90 درصد استقبال‌کنندگان از این برنامه بانوان هستند.

وی به طرح "با قرآن در رمضان" اشاره کرد و گفت: در همه روستاهایی که روحانی مستقر و طرح هجرت دارند این طرح برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه حفظ، قرائت و مفاهیم سوره‌های منتخب قرآن را از برنامه‌های طرح "با قرآن در رمضان" دانست و تصریح کرد: حفظ قرآن برای افراد زیر 13 سال از سوره تین تا انتهای قرآن و مسابقه مفاهیم سوره‌های لقمان و حجرات برای همه سنین از برنامه‌های دیگری است که در بخش جعفرآباد در حال اجراست.

ابراهیمی یادآور شد: "طرح با قرآن در رمضان" با همکاری دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و اداره امور روستایی استانداری برگزار می‌شود.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930417001276#sthash.FsqgLyCE.dpuf

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری