کد خبر: 16045

رئیس مدرسه اسلامی هنر در گفت و گو با قم خبر:

رئیس مدرسه اسلامی هنر گفت: بعد از انقلاب اسلامی دستگاه نظری منسجمی درباره هنر شکل نگرفته است و ما هیچ وقت نتوانسته ایم از کارکردهای سیاسی اجتماعی و اخلاقی هنر استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام حسین نواب در گفت و گو با قم خبر، بااشاره به اهداف و تاریخچه مدرسه اسلامی هنر اظهارداشت: مدرسه اسلامی هنر در سال 1383 به همت اهالی هنر راه اندازی شد در این سال ها دوستان هنر دور هم جمع شدند و کلاس های مختلف هنری و ادبی مثل فیلم نامه نویسی، مستند سازی و...را برگزار کردند و یک بخش عمده از کار معطوف به بررسی مسائل نظری هنر شد.
 
به گفته وی بررسی مسائل نظری هنر خصوصا نسبت دین به هنر است، معقوله ای که دنیا به آن هنر دقت کرده اند و از هنر به عنوان زبانی برای پیشبرد اهداف سیاسی و اخلاقی استفاده می کنند.
 
رئیس مدرسه اسلامی هنر بابیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی دستگاه نظری منسجمی درباره هنر شکل نگرفته است، افزود: ما هیچ وقت نتوانسته ایم از کارکردهای سیاسی اجتماعی و اخلاقی هنر استفاده کنیم.
 
نواب خاطرنشان کرد: در این راستا مدرسه اسلامی هنر در دو بخش آموزشی و پژوهشی کارهای مختلفی انجام داده است که در بخش پژوهش حدود ۱۰ کتاب تالیف و چندین پروژه پژوهشی انجام شده است.
 
وی در ادامه گفت: در بخش آموزش هم آموزش آزاد کلاس‌های مختلف هنری برگزار شده و در بخش کار‌شناسی و دکتری هم ۱۲۰ نفر تحصیل کرده‌اند و در آموزش آزاد ۳ هزار نفر درس خوانده‌اند.
 
انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری