کد خبر: 12423

عضو مجلس خبرگان:

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اختلاف نظر درباره میلاد پیامبر(ص) می توانست سرمنشا اختلافات شیعه و سنی شود که با اعلام هفته وحدت همه علما و بزرگان خواستند محور های وفاق را مورد توجه و عنایت ویژه خود قرار دهند و از عوامل تفرقه انگیز بپرهیزند.

آیت الله سید محمد واعظ موسوی در گفت وگو با قم خبر، با اشاره به اهمیت هفته وحدت اظهار داشت: نامگذاری این هفته مبارک از سوی معمار کبیر انقلاب برای جلوگیری از اختلاف شیعه و سنی بر سر تاریخ ولادت رسول اکرم(ص) به وجود آمد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اختلاف نظر درباره میلاد پیامبر(ص) می توانست سرمنشا اختلافات شیعه و سنی شود که با اعلام هفته وحدت همه علما و بزرگان خواستند محور های وفاق را مورد توجه و عنایت ویژه خود قرار دهند و از عوامل تفرقه انگیز بپرهیزند.

وی تصریح کرد: ما باید شرایطی را رقم بزنیم تا با تاسی از سیره نبوی؛ صلح و اتحاد را در جامعه ترویج دهیم زیرا هر کار کوچکی که در راستای تفرقه بین شیعه و سنی رقم بخورد تیشه به ریشه اسلام و دین می زند.  

آیت الله واعظ موسوی با اشاره به نگاه بزرگان دین به وحدت مسلمین گفت: در حال حاضر مراجع و رهبرمعظم انقلاب از همه توان خود برای وحدت بین شیعه و سنی استفاده می کنند تا در جهت وحدت بین مذاهب، ادیان و قومیت ها تلاش های چشمگیری شود زیرا اگر اختلافات مسلمانان زیاد شود همه امکانات و سرمایه مسلمانان از بین می رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری