: رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: تاسیس کتاب‌فروشی‌های زنجیره‌ای بهترین راه تشویق برای خرید کتاب است.

به گزارش قم خبر , حجت‌الاسلام محمد محمدیان در گفت‌وگو با تسنیم ، با اشاره به فعالیت برای جذب دانشجویان به کتاب‌خوانی، اظهار کرد: مهم‌ترین شاخص ما برای تولید کتاب این است که کتاب‌هایی تولید کنیم که مخاطب آن‌ها قشر دانشجو و یا استاد دانشگاه باشند تا آن‌ها نیز از کتاب خواندن استفاده کنند.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب ویژه دانشجویان، افزود: ما از ظرفیت نشر معارف که انتشارات تخصصی درزمینهٔ دانشگاهیان است استفاده می‌کنیم و نمایشگاه‌هایی را در دانشگاه‌ها ویژه اساتید و دانشجویان راه‌اندازی می‌کنیم.

وی با اشاره به هزینه کتاب‌ها، تصریح کرد: قیمت کتاب نیز مانند سایر اجناس رشد داشته است اما اگر رشد قیمت را در جامعه در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که شیب رشد قیمت کتاب نسبت به سایر محصولات در بازار از شیب ملایم‌تری برخوردار است.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به بررسی قیمت کتاب‌ها، عنوان کرد: در حال حاضر سعی می‌شود محتوای کتاب‌های ویژه دانشگاهیان بررسی شود و اگر قرار باشد از انتشارات دیگری غیر از نشر معارف کتابی معرفی شود نیز به محتوای آن کتاب دقت زیادی می‌شود.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب درباره توجه به فرهنگ‌سازی برای جذب افراد به کتاب‌خوانی، گفت: در حکم اخیر رهبر معظم انقلاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از مهم‌ترین بندهای این حکم حمایت از فعالیت‌های فرهنگی مردمی بود سبب تحول در بخش انقلاب فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه کتاب در اذهان عمومی جامعه، تاکید کرد: کتاب، یک حکایت فرهنگی است که با مردم مانوس شده است و مطالعه کتاب در بیشتر از مواقع خاطرات خوبی را در ذهن مردم تداعی می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به مهم‌ترین مشکل کنونی بر سر راه کتاب‌خوانی مردم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نبود شبکه منسجم ملی درزمینهٔ کتاب سبب شده است تا مردم به کتاب دسترسی نداشته باشند که در این راستا می‌توان از ظرفیت تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای در دسترس عموم قرار دادن کتاب استفاده کرد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری