کد خبر: 10451

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: با بررسی مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه، 64 خواسته و انتظار استخراج شد.

خبرگزاری فارس: استخراج 64 مطالبه رهبری از حوزه
به گزارش قم خبر به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام عبدالفتاح نواب با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه، گفت: 64 مورد از خواسته‌ها و انتظارات ایشان از حوزه استخراج شده و با بررسی آنها مشخص شد که 32 مورد در بحث سیاست‌گذاری است که باید در شورای عالی انجام می‌شد و 32 مورد نیز مطالبات صنفی و ستادی بود که برای عملیاتی‌سازی به مدیریت حوزه ارجاع شد.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه ادامه داد: مدیریت حوزه 32 مطالبه ارجاعی را به 50 طرح تبدیل کرد و با اولویت بندی آنها، 18 طرح اولویت‌دار مشخص گردید و به تصویب شورای عالی رسید.

وی گفت: سند چشم‎انداز و نقشه راه در شورای عالی به تصویب رسیده‎ است، همچنین با آسیب‌شناسی نظام آموزشی، مطالعات لازم انجام شده که در این راستا کلیات نظام آموزش سطح یک، دو سال قبل به تصویب رسید و به طور مثال در قالب این طرح، طلبه یک‌بار نحو می‎خواند و تمام زوایای آن را سپری می‎کند.

نواب با اشاره به تفکیک کلاس‌های طلاب ورودی‌های مقاطع سیکل، دیپلم و کارشناسی ادامه داد: در این طرح، طلبه هدفمند و نظام‌مند درس می‎خواند و می‎تواند نیازهای جامعه را پاسخگو باشد.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه به زمان اجرای نظام جدید آموزشی سطح یک اشاره کرد و گفت: بنا بود این طرح امسال اجرا شود، اما باید سرفصل‎ها تدوین و به تصویب برسد که این مرحله طی شده و تدوین متن در حال انجام است و پس از آن به صورت آزمایشی در قم به اجرا در خواهد آمد و پس از بازخوردگیری سراسری می‎شود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری