آمریکا حمایت خود را از اقدام مصر برای ایجاد منطقه حایل در مرز مشترک با نوار غزه، اعلام کرد.

به گزارش قم خبر، تسنیم به نقل از «اسکای نیوز»،«جین ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «البته ما معتقدیم که مصر حق دارد تدابیری برای حفظ امنیت خود اتخاذ کند و ما تهدیدی را که مصر در سینا با آن مواجه است، درک می‌کنیم.»


ساکی افزود: «اما ما به ترغیب مصری‌ها برای در نظر گرفتن کسانی که با این اقدام آواره خواهند شد، ادامه می‌دهیم.»

براساس این گزارش، در پی کشته شدن ۳۰ سرباز مصری، دولت قاهره در شمال سینا، چهارشنبه گذشته، ایجاد منطقه حایل در مرزهای مشترک با نوار غزه را با تخلیه صدها خانه در شهر «رفح» در شمال این شبه‌جزیره آغاز کرد تا بدین ترتیب از آنچه قاچاق سلاح و نفوذ تندرویان به این منطقه خوانده می‌شود، جلوگیری کند.

حدود ۱۰ روز پیش، یک عامل انتحاری با خودرویی مملو از مواد منفجره به یک مرز ایست و بازرسی نظامی مصر در شمال سینا حمله کرد که بر اثر آن ۳۰ نظامی مصری کشته شدند. این مرگبارتین حمله علیه نیروهای امنیتی مصر بعد از برکنار کردن «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری سابق این کشور توسط ارتش در ژوئیه سال ۲۰۱۳ بوده است.

واشنگتن تأکید می‌کند مصر همپیمان اصلی آمریکا در جنگ علیه تندروها در منطقه خاورمیانه است.

ارتش مصر عملیات ایجاد منطقه حایل در مرزهای شرقی در شبه‌جزیره سینا را در چارچوب عملیاتش برای مبارزه با تروریسم در این منطقه ادامه می‌دهد و این عملیات از «نوار مرزی رفح» آغاز کرده است.

طول مرزهای شرقی مصر بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر است اما فقط حدود ۱۵ کیلومتر از این نوار در شمال شرقی سینا به معضل و منبعی برای عملیات تروریستی تبدیل شده است.

یک منبع امنیتی مصر اعلام کرده بود در مجموع ۸۰۲ منزل مسکونی در مرحله اول از عملیات ایجاد منطقه حایل در شهر رفح که در امتداد خط تلاقی با نوار غزه قرار دارند، تخلیه خواهند شد.

این منبع افزود: براساس آمارهای انجام شده، بیش از ۲۰۰ باب منزل مسکونی که ۱۱۵۶ خانوار در آنها سکونت داشتند، تخلیه شده است.

 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری