کد خبر: 9721

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: توصیف نخست‌وزیر اسرائیل به عنوان «شخصی بی‌ارزش» توسط یکی از مقام‌های ناشناس آمریکایی که در مجله‌ای در ایالات متحده به چاپ رسید، یک اقدام مخرب و فضاحت‌بار است.

به گزارش قم خبربه نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اظهارنظرها از جانب یک مقام ناشناس آمریکایی را در مجله آتلانتیک مورد انتقاد قرار داد؛ اظهارنظری که به تنش‌ها میان دولت تل‌آویو و دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به‌ویژه بر سر ساخت شهرک‌ها در قدس شرقی می‌افزاید.


جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان خطابه‌ای در نشست سالانه «ایده‌های واشنگتن» در نخستین اظهارنظرش درباره مطلب منتشر شده، گفت: ما هر مقامی را که از چنین زبانی استفاده کرده، محکوم می‌کنیم. این مطالب به رئیس‌جمهوری آمریکا هیچ ربطی ندارد؛ حتی به من نیز مربوط نمی‌شود. این اظهارنظر فضاحت‌بار، غیر قابل قبول و مخرب است.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: من تاکنون چنین واژه‌هایی را در داخل کاخ سفید نشنیده بودم. حتی نمی‌دانم که چه کسی چنین واژه‌هایی را به کار برده است.

این مسئله مورد مناقشه کمی پیش از نشست روز پنج‌شنبه کاخ سفید میان سوزان رایس، مشاور امنیت ملی باراک اوباما و یوسی کوهن، مشاور امنیت ملی نتانیاهو مطرح شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری