کد خبر: 9714

قم خبر گزارش می‌دهد/

در شرایط امروز که جوانان دانشجوی زیادی وجود دارد و روز دانشجو نزدیک است، هنوز کرسی وزارت علوم بدون حضور وزیری لایق خالی مانده است.

به گزار ش قم خبر، این روزها نگرفتن رای اعتماد وزار و یا استیضاح آن در دولت تدبیر و امید، انگار به روندی عادی تبدیل‌شده است، انگار دولت این روزها با مجلس سر لجبازی و کش مکش سیاسی دارد، زیرا از قبل هم عنوان‌شده بود که نیلی احمدآبادی نمی‌تواند رای اعتماد مجلس را بگیرد.

شاید رئیس‌جمهوری این بار نیلی احمدآبادی را برای سرپرستی نهادی دیگر در نظر دارد، روحانی این بار هم از وزیر پیشنهادی خود دفاع کرد تا به سرنوشت فرجی دانا گرفتار نشود که گفتند روحانی از وزیرش دفاع نمی‌کند.  انگار این روزها رابطه دولت و مجلس مانند روزهای پاییز سرد شده است، این را از کلام نمایندگان مجلس که در جریان رای اعتماد حضور داشتند به‌خوبی می‌توان دریافت.

الیاس نادران که از هم‌دانشگاهی‌های نیلی است و هفته‌ای یک روز برای تدریس اقتصاد دوره دکترا در دانشگاه تهران حاضر می‌شود او نیز در سخنانش این‌گونه عنوان کرد وقتی جناب آقای نیلی معرفی شد با هیئت‌رئیسه صحبت کرده که اگر آیین‌نامه داخلی مجلس اجازه می‌دهد بعد از سخنان رئیس‌جمهور و وزیر پیشنهادی بدون بحث رای گیری شود تا« این‌گونه نه وقت مجلس گرفته می‌شود و نه برخی کدورت‌ها پیش می‌آید.»

لحن ادبیات و سخنان دیروز مجلس گواهی بر وجود کدورت‌ها بود، همان کدورت‌هایی که رئیس‌جمهوری درباره آن‌ها این‌گونه سخن گفت: «حکم و حاکم قانون اساسی است و داور اصلی بعد از خداوند بزرگ، افکار عمومی است.»

به‌راستی وقتی از قبل مشخص است که وزیر پیشنهادی نمی‌تواند رای اعتماد مجلس را که متشکل است از تنوع طیف‌های سیاسی، کسب کند؛ چرا دوباره برای اخذ رای اعتماد پافشاری می‌شود؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت و مجلس باهم تعامل دارند، همدیگر را می‌شناسند و ازنظر همدیگر اطلاع کامل دارند.

اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار قم خبر با اشاره به با اشاره به روی مجلس به وزیر پیشنهادی علوم، اظهار کرد: دولت و مجلس با یکدیگر در تعامل هستند و همدیگر را به‌خوبی می‌شناسند و ازنظرت هم باخبر هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود:  دولت و مجلس باهم تعامل دارند، همدیگر را می‌شناسند و ازنظر همدیگر اطلاع کامل دارند.

وی با اشاره به اشاره به نحوه انتخاب وزیر، تصریح کرد: رئیس‌جمهوری به‌جای یک نفر که بر همه محرز بود رای نمی‌آورد بهتر بود چند نفر را معرفی می‌کرد تا روند رای گیری و انتخاب وزیر بهتر پیش برود.

کوثری با اشاره به نظر نمایندگان مجلس درباره وزیر پیشنهادی، عنوان کرد: در همان دو سه روز نخست که نام وزیر پیشنهادی مطرح، نوع رفتار و صحبت‌های نمایندگان مبنی بر این بود که این وزیر نم تواند رای اعتماد بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بهتر بود رئیس‌جمهوری قبل از این‌که وزیر پیشنهادی بخواهد رای اعتماد بگیر نظر نمایندگان را می‌پرسید زیرا رئیس‌جمهوری می‌دانست که وزیر پیشنهادی رای نمی‌آورد، بنابراین بهتر بود به‌جای پافشاری بر نظر خود فرد دیگری را معرفی می‌کرد.

وی با اشاره به حضور طیف‌های سیاسی در مجلس، تاکید کرد: نمایندگان مجلس شامل طیف‌های سیاسی مانند اصولگرایان، روهران و اصلاح‌طلبان هستند که برای وزی پیشنهادی بهتر بود نظر نمایندگان پرسیده می‌شد، زیرا همه به زندگی افراد پیشنهادی اشراف دارند و می‌توانند به‌خوبی نظر دهند که آیا این فرد می‌تواند رای اعتماد بگیرد یا خیر.

کوثری خاطرنشان کرد: نمایندگان گفته بودند که وزیر پیشنهادی بهتر است انصراف بدهد یا این‌که چند نفر دیگر معرفی شوند چون این فرد نمی‌تواند رای اعتماد بگیرد.

در شرایط امروز که جوانان دانشجوی زیادی وجود دارد و روز دانشجو نزدیک است، هنوز کرسی وزارت علوم بدون حضور وزیری لایق خالی مانده است، ای‌کاش دولت و مجلس بر سر تعیین وزیر لایق اتفاق‌نظر برسند تا دانشجویان این مرزوبوم نیز بدانند چه کسی مسئول رفع مشکلات آن‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری