یکی از مراجع تقلید قم گفت: بعضی از ثروتمندان نزد مرحوم والد ما آمدند و گفتند ما حاضریم امکانات تحصیلی(حقیر) را فراهم کنیم و ایشان را برای تحصیل به لندن بفرستیم ولی در مقابل مرحوم والد ما را تشویق به تحصیل دروس دینی می‌کردند.

به گزارش قم خبر به نقل از روابط عمومی دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، آیت‌الله مرتضی مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین و حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم با آیت‌الله صافی گلپایگانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار، گزارشی از سوی مدیر حوزه علمیه قم درباره برنامه تحصیلی طلاب حوزه، آموزش‌های فوق‌برنامه، کلاس‌های اعتقادی، اخلاقی، اردوهای تبلیغی و درسی ارائه شد.

آیت‌الله صافی‌ گلپایگانی نیز در این دیدار از خدمات انجام شده در حوزه علمیه قم، تقدیر کرد و با اشاره به اهمیت حوزه علمیه قم و برنامه آموزش این حوزه گفت: اگر طلاب علوم پایه از اول با برنامه‌ریزی صحیح و دقیق، خوب بخوانند، موجب تقویت علمی آنها برای درس‌های بالاتر خواهد بود و مدیریت حوزه باید بیشتر به دروس توجه داشته باشد.

وی خدمت انجام شده توسط مدیریت حوزه را خوب ارزیابی کرد و گفت: در شرایط کنونی برای طلاب امکانات بهتر از سابق است و باید تلاش و همت بیشتری داشته باشند.

این مرجع تقلید با بازگو کردن شرایط زمان تحصیل خود اظهار کرد: در آن زمان‌ها نه تنها تشویق نبود بلکه موانع تحصیل زیاد بود و اشخاصی بودند که به ما می‌گفتند «چرا درس دینی می‌خوانید؟ زمان این درس‌ها گذشته است».

وی ادامه داد: حتی بعضی از ثروتمندان نزد مرحوم والد ما آمدند و گفتند «ما حاضریم تمام امکانات تحصیلی ایشان (حقیر) را فراهم کنیم و ایشان را به لندن بفرستیم تا آنجا تحصیل کند» ولی در مقابل کسی نبود که ما را به دروس دینی تشویق کند، فقط مرحوم والد و بعضی از اقوام بودند که ما را تشویق می‌کردند. خوشبختانه الان اقبال جوانان به حوزه‌ها زیاد شده و باید با برنامه‌ریزی خوب و دقیق از این اقبال استفاده کرد.

آیت‌الله صافی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: آنچه برای طلبه اهمیت دارد این است که واقعاً مبلّغ اسلام و مکتب باشد و با گوشه‌گیری و انزوا نمی‌شود دین را تبلیغ کرد. عارف واقعی کسی است که دین را تبلیغ کرده و مردم را از گمراهی نجات دهد. طلاب نباید روحیه گوشه‌گیری و انزوا را به اسم عرفان برای خود انتخاب کنند.

وی در پایان ضمن تشکر مجدد از مسئولان حوزه علمیه تصریح کرد: امیدوارم عنایات حضرت بقیة‌الله(عج) شامل حال شما باشد و من برای موفقیت بیشتر شما دعا می‌کنم.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری