عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در قضیه اسید پاشی، دشمن سعی کرد تا این موضوع را به آمران به معروف ربط دهد تا به این وسیله چهره فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را تخریب کند.

به گزارش قم خبر به نقل از تسنیم ، آیت‌الله جواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در دیدار با مسئولان خانه قرآن و عترت محلات تهران که در مجتمع یاوران مهدی (عج) برگزارشد، با اشاره به درس‌های ماه محرم برای شیعیان اظهار کرد: درس اصلی و اساسی و پیام بزرگ محرم این است که انسان به دنبال شناخت دین باشد و فقط برای خدا کار کند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به اهمیت احیا و اجرای دین در جامعه افزود: رسالت بزرگ انبیای الهی این بود که دین خدا را در جامعه احیا کرده و زنده نگه دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به وظیفه حکومت در قبال اجرای دین در جامعه دینی بیان کرد: حکومت نسبت به دین و احکام آن وظیفه دارد، ما حکومت اسلامی تشکیل دادیم تا احکام الهی و دین را در جامعه اجرا و جاری کنیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) عنوان کرد: همه ارکان حکومت نسبت به اقامه دین در جامعه وظیفه دارند و باید تلاش کنیم تا احکام خدا در جامعه به خوبی پیاده شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت قرائت قرآن و توجه به آن در جامعه تصریح کرد: قرائت قرآن را در دستور کار و زندگیمان قراردهیم و سعی کنیم تا قرآن در متن جامعه نقش پررنگ تری پیدا کند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به تبعات اجرا نشدن قرآن در جامعه دینی اظهار کرد: بسیاری از نزاع‌ها و مشکلات و کمبودهایی که در جامعه وجود دارد به دلیل بی‌توجهی به قرآن است، باید آسیب‌شناسی شود که علت کمرنگ شدن قرآن و احکام الهی در جامعه به چه علت است.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره اسید پاشی‌های صورت گرفته در جامعه گفت: در قضیه اسید پاشی دشمن سعی کرد تا این موضوع را به آمران به معروف ربط دهد تا به این وسیله چهره فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را تخریب کند که نقشه‌اش برآب شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: شخصی که امر به معروف می‌کند حق ندارد که اهانت کند و سیلی بزند و این را هر شخص آمر به معروف مومن و با تقوایی می‌داند.

آیت الله فاضل لنکرانی با تقدیر از عملکرد شهرداری در زنده نگه داشتن ارزش‌ها گفت: شهرداری تهران در 4 محور مسجد، قرآن، نماز و حجاب اقدامات بسیار خوب و شایسته‌ای را انجام داده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: دشمن تلاش کرد تا محرم و عاشورا را از مردم بگیرد که تا امروز موفق نشد، رمز ماندگاری مکتب عاشورا و امام حسین (ع) در بین مردم این است که عشق به امام حسین (ع) در ذات مردم وجود دارد و پایان ناپذیر است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به اهمیت نشر قرآن در جامعه عنوان کرد: شما مسئولان قرآنی سعی کنید تا از ظرفیت بی‌‌‌نهایت قرآن استفاده لازم را ببرید و نور خدا را گسترش دهید.

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: فعالیت‌های قرآنیتان را خالصانه و برای رضای خدا انجام دهید، انشاالله کار شما در جهت تشکیل خانه‌های قرآنی الگویی برای شهرهای دیگر هم باشد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری