کد خبر: 9558

مهدی کوچک زاده/

کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در یادداشتی به تشریح و ارزیابی سایت جماران پرداخته است.

به‌گزارش خبرگزاری خانه ملت و به نقل از قم خبر، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در یادداشتی عملکرد سایت جماران را مورد ارزیابی قرار داد، که متن این یادداشت به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱- بدون شک بهترین و راهگشا‌ترین رهنمود و دستورالعمل برای رساندن امت بزرگ اسلام به پیروزی نهایی و تحویل این نظام و انقلاب خونبار اسلامی به صاحب اصلی آن بقیه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداٰ «ثقلین» دو میراث گرانقدر پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت -صلی الله علیه و آله و سلم- یعنی قرآن و عترت است.‌‌ همان میراثی که امام رحمه الله و رضوانه علیه وصیت نامه سیاسی – الهی خود را با حدیث مرتبط با آن آغاز کرده و می‌فرماید به خاطر آنچه بر این ودیعه الهی و ماترک پیامبر اسلام - صلی الله علیه و آله و سلم- رفته باید خون گریه کرد و آغاز وصیت نامه خویش را که برگرفته از ثقلین است به تشریح «انی تارک فیکم الثقلین» می‌آراید که راز بزرگ و زیبایی در آن نهفته است!

باور من آن است که بعد از ائمه معصومین – علیهم صلوات الله – هیچ کس به اندازه امام رحمه الله و رضوانه علیهٰ به خاطر اخلاص در عمل و علم و تقوای بی‌نظیری که داشت و در خدا ذوب شده بود ٰ با رمز و راز ثقلین آشنا نشد و حتی ذره‌ای از آنچه از دو لب مبارکش صادر شد از روی هوای نفس نبود بلکه تمامه تفسیر تطبیق یافته با شرایط زمان و مکان از ثقلین برای هدایت امت به سوی سعادت و رستگاری بود.

از این رو وابستگان اسلام آمریکایی (زراندوزان حیله‏گر و قدرت مداران بازیگر و مقدس نمایان بى‏هنر) به‌‌ همان اندازه که با قرآن و عترت بدند از خمینی رحمت الله و رضوانه علیه و کلام و سیره او احساس خطر کرده و با آن دشمنی نموده و اگر نتوانند – که نمی‌توانند – آن را نابود کنند درصدد تحریف و تقطیع آن بر می‌آیند.

۲- مصیبت بزرگ و عظیم وقتی است که تریبونی تحت اشراف فرزند یادگار باوفایشٰ آقا سید حسن خمینی که خدا دعای امام در باره‌اش را مستجاب گرداند – با نام «جماران» دست به چنین تقطیع و تحریفات مصیبت باری بزند.

سید حسن آقای خمینی و دست اندرکاران حفظ و نشر آثار امام باید بدانند که مالک میراث امام و سیره و سخن به جا مانده از ایشان نیستند و آنچه تحت این عنوان در اختیارشان است سرمایه بزرگ امت اسلامی است که چند روزی به شرط حفظ صلاحیت و امانتداری در دستان ایشان به امانت سپرده شده است و خدای نا‌خواسته کوتاهی در حفظ این امانت که سرنوشت امت اسلامی و انقلاب و نظام به جای مانده از خون دلهای امام و خونهای شهدای این مردم نجیب و وفادار به آن وابسته است می‌تواند علاوه بر عذاب و خسران اخروی موجب صلب این صلاحیت نیز بگردد.

۳- در هفته گذشته در برنامه تلویزیونی «شناسنامه» که میزبان آیت الله جنتی حفظه الله بود ایشان در پاسخ به مجری در مورد فتنه گران سال ۸۸ با برداشت درست و صحیح و دقیق از فرمایشات حضرت امام در باره نحوه رفتار با «مجرم» و نه «متهم» آنهم «مجرمی» که در برابر نظام آنهم نظام اسلامی نه هر نظامی بایستد می‌فرمایند:

 «بر سر این عوامل منت گذاشته شده است؛ اگر بنا به محاکمه این‌ها بود هیچ قاضی عادل و آگاهی جزء حکم اعدام برای آن‌ها صادر نمی‌کرد؛ در هیچ کشوری با افرادی که در مقابل نظام می‌ایستند (نه در مقابل رئیس جمهور یا وزیر یا قاضی بلکه در مقابل نظام ایستادند) این گونه رفتار نمی‌شود؛ بنابراین منت سرشان گذاشتند و به هر دلیل که هر اسمی رویش بگذارنداز جمله به دلیل لطف و مهربانی اسلامی تخفیف قائل شدند. و الا هر جای دیگر این‌ها را درجا اعدام می‌کردند.

زمانی که ما در دادگاه انقلاب فعالیت می‌کردیم، بعضی را شک می‌کردیم که باید اعدام کنیم یا نه امام (ره) می‌فرمودند در خصوص کسی که» جرم او مسلم «است نباید معطلش کرد؛ زمانی که موسولینی را به دادگاه آوردند قاضی پرسید اسمت چیست جواب که داد دستور اعدام او را صادر کردند چرا که» جرم وی مسلم «بود؛ تنها نیاز به شناسایی بود که فرد را اشتباهی نیاورده باشند. نظر امام این گونه بود. این گونه باید‌‌ همان موقع اعدام می‌شدند اما نشدند.»

از آن زمان تا کنون سایت‌ها و خبرگزاری‌های متعددی که جز نوکری کانون‌ها قدرت و ثروت و وادادگی در برابر بیگانگان هنری ندارند و ارزش بردن نام هم ندارند بنا بر رویه معمولشان و برای خوشایند اربابان آمریکایی به این فقیه مجاهد و نستوه و یاور رهبر فرزانه انقلاب به خاطر حرف حقی که موجب زنده کردن یک سیره و رویه و نظر امام بوده است تاخته‌اند و در این مسیر از ساده لوحی آنان که نان نام پدرشان را می‌خورند گرفته تا اظهار نظرهای ناشیانه و حاکی از کم اطلاعی و بی‌سوادی برخی ملبسین به لباس پیامبر به اسم استاد حوزه و دانشگاه و آیت الله و یا رئیس فلان کمیسیون در دوره ذلت بار مجلس ششم و یا نامه وارده و.... نیز بهره‌ها برده‌اند.

در این میان اما آنچه مایه تاسف عمیق و شکایت به روح ملکوتی حضرت امام و درخواست بذل توجه از سوی رهبر عزیز و مظلوم انقلاب استٰ همراهی چندین باره سایت جماران (تاکید می‌کنم چندین باره) با تحریف کنندگان سخن ونظر امام می‌باشد. خدا می‌داند اگر این سایت به نام امام و تحت اشراف حاج سید حسن آقا نبود راضی به تلف کردن ثانیه‌ای از وقت خود برای نوشتن این نامه نبودم اما همانطور که در بند دوم بالا عرض شد به دلیل نقش و اهمیت ارائه سالم و بدون تقطیع و تحریف نظرات امام در سرنوشت و سعادت همه ما و امت اسلامی سکوت و ننوشتن آنچه را به لطف خود امام نصیبم شده و می‌دانم را غیر موجه دانسته و گناهی نابخشودنی می‌دانم لذا به عرض حاج سید حسن آقا به عنوان متولی اصلی میراث امام می‌رسانم که سایت جماران در اشغال کسانی است که با سیره و سخن امام بیگانه‌اند و به جرات می‌گویم برخی از مسئولین آن حتی برای یکبار هم صحیفه نورانی حضرت امام تورق هم نکرده‌اند و برای حفظ لوازم امانت داری لازم است این سایت و دیگر مجموعه‌های منتسب به امام از وجود این قبیل افراد پاکسازی گردد! برای اثبات این ادعای خود دو بخش بعدی این نامه را می‌نویسم.

۴- دست اندرکاران سایت جماران در طول هفته گذشته چندین مطلب منتشر نموده‌اند که به ظاهر در راستای متهم نمودن آیت الله جنتی به دادن نسبت غلط به امام و یا تحریف سخن امامٰ و در واقع بر‌ای پوشاندن روی حقایقی است که امام به آن‌ها اعتقاد عمیق داشته و بار‌ها در عمل و فرمایشات گهربارشان با استناد به منابع فقهی به آن‌ها اشاره کرده اندٰ. ذیلا تنها عناوین مطالب جماران در این رابطه ذکر می‌شود و خوانندگان این نامه می‌توانند برای اطلاع از مشروح آن‌ها به آدرس‌های اینترنتی ارائه شده مراجعه نمایند و در بند پنجم نامه به گوشه‌ای از حقایق مورد نظر امام که نویسندگان مطالب جماران را خوش نیامده خواهم پرداخت.

 «صدور حکم اعدام در یک برنامه تلویزیونی صحیح نیست/نظام اسلامی نمی‌تواند از دادگاه موسیلینی الگو بگیرد» محسن غرویان

 «علی مطهری به جنتی نامه نوشت؛ چرا بنا به محاکمه این‌ها نیست؟ چرا این قدر از محاکمه این‌ها هراس دارید؟»

 «شأن دبیر شورای نگهبان، نگهبانی از قانون است/بازی با کلمات برای خدشه دار کردن حیثیت افراد خلاف قانون و اخلاق است» انصاری راد

 «نامه وارده/ لازم است آقاى جنتى از حکم کردن بپرهیزند و لازم‌تر آنکه قوه قضاییه جلو حکم کردن هاى غیر مسئولانه را بگیرد» نامه وارده

 «به چه دلائلی نسبت داده شده به حضرت امام در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی فاقد اعتبار است؟ / در پاسخ آیت الله جنتی» اصغر می‌رشکاری

 «راستی آزمایی خاطره گویی‌ها و مرجعیت «صحیفه امام»؛ مروری بر روایت‌های اخیر آیت الله جنتی از امام خمینی» امین کریم الدینی

اعدام بدون محاکمه یا چوب حراج بر موازین فقاهت و قضاوت!! محقق داماد

۵- از آنجا که بهانه تحریف و تقطیع سخنان امام از سوی نویسندگان مطالب سایت جماران در این مورد خاص فرمایشات آیت الله جنتی در برنامه تلویزیونی شناسنامه بوده ذیلا به انعکاس عین جملات امام در باره دو موضوع اصلی در فرمایشات آیت الله جنتی از منظر امام خواهم پرداخت

اول: مقابله با نظام اسلامی و مجازات آن

 «این دولتى که تعیین شده است و به ولایت شرعى تعیین شده است و یک حکومت شرعى است، نه فقط حکومت قانونى باشد، یعنى حکومت شرعى لازم الاتّباع، همه کس واجب است بر او که از این حکومت اتّباع کند. نظیر اینکه مالک اش‌تر را که حضرت امیر- سلام اللَّه علیه- مى‏ فرستاد یک جایى و منصوبش مى‏کرد، حاکم واجب الاتّباع بود یعنى حاکم الهى بود، حاکم شرعى بود. ما هم ایشان را حکومت شرعیه دادیم و حکومت قانونى هم که هست، بنابراین واجب الاتّباع است.» صحیفه امام ج‏۶ ۶۹

قیام برخلاف حکومت اسلامى قیام برخلاف حق است و مجازات دارد

 «ایشان را که من قرار دادم واجبُ الْاتِّباع است، ملت باید از او اتّباع کند. یک حکومت عادى نیست، یک حکومت شرعى است؛ باید از او اتّباع کنند. مخالفت با این حکومت مخالفت با شرع است، قیام بر علیه شرع است. قیام بر علیه حکومت شرع جزایش در قانون ما هست، در فقه ما هست؛ و جزاى آن بسیار زیاد است. من تنبه مى‏دهم به کسانى که تخیل این معنى را مى‏کنند که کارشکنى بکنند یا اینکه خداى نخواسته یکوقت قیام بر ضد این حکومت بکنند، من اعلام مى‏کنم به آن‌ها که جزاى آن‌ها بسیار سخت است در فقه اسلام. قیام بر ضد حکومت خدایى قیام بر ضد خداست؛ قیام بر ضد خدا کفر است. و من تنبه مى‏دهم به این‌ها که بر سر عقل بیایند؛ بگذارند مملکت ما از این آشفتگى بیرون برود، بگذارند خونهاى محترم ریخته نشود، بگذارند جوانهاى ما دیگر اینقدر خون ندهند، بگذارند اقتصاد ما صحیح بشود؛ ما بتدریج کار‌ها را اصلاح بکنیم‏» صحیفه امام ج‏۶ ۵۹

دوم: فرق «مجرم» و «متهم» در رسیدگی و مجازات

امام خمینی:

 «نمى‏توانم من جز این بدانم که این‌ها دست نشانده دژخیمان هستند. این‌ها دست نشانده ابرقدرت‌ها هستند؛ نه اینکه این‌ها براى حقوق بشر [فعالیت‏] مى‏کنند. من توقع این را داشتم که جامعه حقوق بشر اگر راست مى‏گوید و طرفدار حقوق بشر است به ما اعتراض کند که این‌ها را چرا نگاه داشتید؛ این دژخیمان را باید‌‌ همان روز اول کشته باشید! نه اینکه آن‌ها را ما نگاه داشتیم و در حبس‌ها الآن هستند- و حبسهاى ما هم مثل حبسهاى سابق نیست؛ حبسهایى است که در آن‌ها اشخاص به هیچ وجه مورد اهانت، حتى نیستند- این‌ها به ما اعتراض کنند که چرا این‌ها را محاکمه کردید! اصلًا معنا ندارد محاکمه» مجرم «؛ محاکمه» مجرم «یک امرى است که مخالف با حقوق بشر است؟!.

حقوق بشر اقتضا مى‏کند که ما آن‌ها را‌‌ همان روز اول کشته باشیم براى اینکه» مجرمند «، و معلوم است که این‌ها» مجرم «هستند. آنکه باید براى او وکیل گرفت، آنکه باید به ادعاى او گوش کرد، او» متهم «است نه مجرم. این‌ها» متهم «نیستند، این‌ها» مجرم «هستند. این‌ها اشخاصى بودند که در خیابان‌ها مردم را کشته‏‌اند، زجر دادند، و ذخایر ما را- همه را- با خیانت‌ها از بین برده ‏اند. آیا آنهایى که کشته شده‏‌اند در این خیابانهاى شهرهاى مختلف ایران، این‌ها بشر نبودند؟ این‌ها حقوق ندارند؟... مدعیان طرفدارى از حقوق بشر نسبت به این‌ها که کشته شده [اند] چرا طرفدارى نمى‏کنند؟ چرا به ما اشکال مى‏کنند که شما چرا دژخیمان را مى‏ کشید؟.

ما در عین حال که این‌ها را- همه را-» مجرم «مى‏دانیم و باید فقط هویت این‌ها ثابت بشود و آن‌ها را باید همین که هویتشان ثابت شد کشت- نصیرى [را] همین که هویتش ثابت‏ شد که نصیرى است باید کشت- مع ذلک چند روز نگه داشتند و محاکمه کردند و اقرارات او را ثبت کردند و او را کشتند. آیا اینجامعه حقوق بشر تصور نمى‏کند که» مجرم «را باید کشت براى حقوق بشر، براى اینکه حق خواهى کنیم ما از بشر- بشرهایى که این‌ها کشتند، زجر دادند، از بین بردند؟ ما این‌ها را مع ذلک محاکمه مى‏کنیم و محاکمه کردیم؛ ولیکن اعتقاد ما این است که» مجرم «محاکمه ندارد و باید کشت. لکن من متأسفم از اینکه باز غربزدگى در ما‌ها هست، و ما ترس از این داریم که مبادا در روزنامه [هاى‏] غرب چیزى بنویسند و مثلًا مجلات غرب یک کلمه‏اى بنویسند. (۱) آن‌ها البته با عدل و انصاف مخالفند و آن‌ها موافق به حقوق بشر نیستند. آن‌ها حقوق اشخاصِ ابرقدرت را حفظ مى‏کنند به اسم حقوق بشر!.» صحیفه امام، ج‏۶، ص: ۴۶۰

امام خمینی:

 «خارجی‌ها مى‏گویند حقوق بشر. کدام بشر؟ این‌ها [اعدام شدگان‏] بشر را کشتند، این‌ها» مجرمند «،» متهم «نیستند؛ این‌ها آدم کشتند. صحیفه امام ج‏۷ ۹۱

ملاحظه می‌شود اگر کسی در مقابل حکومت اسلامی قیام کرد اولا» مجرم «است ثانیا جزای آن در شرع اسلام معین است و بسیار سنگین است ٰ همینطور است اگر با دستور و مباشرت کسی یا کسانی قیام بر علیه حکومت اسلامی صورت گیرد خصوصا که منجر به جنایاتی در حق مردم در کوچه و خیابان بشود و خون هم ریخته شود و در این باب از سوی حاکم اسلامی اتمام حجت هم شده باشد. در این باب و به عنوان حسن ختام این نامه توجه خوانندگان را به فرمایشات اتمام حجت گونه رهبر معظم انقلاب و ولی فقیه و حاکم اسلامی در دوران فتنه ۸۸ در نماز جمعه ۲۹ خرداد جلب می‌نمایم تا روشن باشد که فتنه گران محصور هم» مجرمند «و نیاز به محاکمه ندارند و هم جرمشان قیام بر علیه حکومت اسلامی و مباشرت در به خاک و خون کشاندن مردم در خیابان هاست و از این رو این گفته آیت الله جنتی که فرمودند:» اگر بنا به محاکمه این‌ها بود هیچ قاضی عادل و آگاهی جزء حکم اعدام برای آن‌ها صادر نمی‌کرد «نه تنها تعارضی با فرمایشات امام و سیره ایشان ندارد بلکه هر انسان عاقلی از جمله مجازات کنندگان مجرمی چون موسولینی هم آن را درک و تائید و به آن عمل می‌کند

امام خامنه‌ای:

» برخی‌ها بدانند که با حرکات خیابانی نمی‌توان اهرم فشار بر ضد نظام بوجود آورد و مسئولان را وادار کرد تحت عنوان مصلحت زیر بار خواسته‌های آن‌ها بروند چرا که تن دادن به مطالبات غیر قانونی زیر فشار، شروع نوعی دیکتاتوری است.

اینگونه تصورات و محاسبه‌ها، اشتباه است و اگر این تصورات غلط، عواقبی هم پیدا کند مستقیما متوجه فرماندهان پشت صحنه خواهد بود که اگر ضروری شد مردم آن‌ها را در وقت لازم خواهند شناخت.

اگر نخبگان سیاسی بخواهند قانون را زیر پا بگذارند، خواسته یا ناخواسته، مسئول خون‌ها، خشونت‌ها و هرج و مرج‌ها خواهند بود.

اگر در این تجمعات اقدام تروریستی انجام شود مسئولیت آن باکیست؟ مسئولیت همین افرادی که از مردم عادی و بسیج در روزهای گذشته جان باخته‌اند با کیست و چه کسی جواب آن‌ها را می‌دهد؟ محاسبه و پاسخگویی در قبال واکنشهای احساسی در مقابل ترور‌ها با چه کسی است؟

از همه می‌خواهم به این روش غلط خاتمه دهند که اگر خاتمه ندهند مسئولیت تبعات و هرج و مرج آن، بعهده آن‌ها خواهد بود. خطبه‌های نماز جمعه ۲۹ خرداد ۸۸

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری