کد خبر: 9314

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز جمعه تاکید کرد که دولت چین به تحریم های اقتصادی علیه روسیه که به خاطر اتفاقات اوکراین است نخواهد پیوست.

به گزارش قم خبر به نقل از تسنیم به نقل از ایتارتاس، "هوا چون یینگ" سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به تحریم های اعمال شده علیه روسیه تصریح کرد که ما مخالف اعمال هر گونه تحریم یا تهدید هستیم چرا که روش موثری برای حل و فصل مشکلات نیست.

بر اساس این گزارش وی افزود: ما معتقد هستیم که راهکار سیاسی برای اوضاع اوکراین تنها راه برای حل و فصل مشکلات است. چین از تلاش های انجام شده توسط طرف های دخیل در مساله اوکراین برای بهبود شرایط از طریق گفتگو حمایت می کند تا راهکار جامع سیاسی حاصل شود که منافع همه طرف ها را تامین کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: کشورهای آسیایی نظر و دیدگاه خود را در خصوص مشکل اوکراین دارند. ولی چین مطمئن است که تحریم ها بی اثر است.

اظهارات این مقام ارشد چینی در شرایطی است که پل جونز معاون وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با روزنامه نیکی ژاپن تاکید کرده است که آمریکا مایل است تا بر کشورهای آسیایی تاثیر بگذارد تا آنها را متقاعد کند به تحریم های اقتصادی علیه روسیه بپیوندند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری