کد خبر: 9269

عضو جامعه روحانیت مبارز:

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: آن عالم فرزانه محصول یک یا دو دهه تلاش حوزه نبوده اند هم حوزه برای ایشان زحمت کشید و هم ایشان سال ها سختی و مجاهدت را به جان خرید تا به این مقام بالا برسد.

حجت‌الاسلام جعفر شجونی در گفت‌وگو با خبرنگار قم خبر، با اشاره به ضایعه درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی، اظهار کرد: آیت‌الله مهدوی کنی از بزرگ مردان موثر در تاریخ انقلاب بود که از ارکان مهم حوزه علمیه محسوب می شد.

عضو جامعه روحانیت مبارز، افزود: مهمترین ویژگی آیت الله مهدوی کنی شوخ طبعی ایشان بود، در مراسم بزرگداشت شهید محلاتی همراه آیت الله مهدوی کنی بودم که آنجا از فضائل شهید محلاتی صحبت شد و ایشان با لبخند گفتند وقتی آدم می میرد چقدر همه از خوبی هایش صحبت می کنند و امروز همه درباره خوبی های آیت الله مهدوی کنی صحبت می کنند.

 وی با اشاره به سابقه مبارزات سیاسی آیت الله مهدوی کنی، تصریح کرد: این عالم فرزانه سال‌های زیادی در زندان‌های ساواک و زندان اوین زیر شکنجه‌های سخت بود و آثار این شکنجه‌ها روی بدن این عالم فرزانه باقی بود، جوانان لامروز که آیت الله مهدوی را نمی شناسند و از مبارزات او بی خبر هستند باید خاطرات آیت‌الله مهدوی را مطالعه کنند و از آن درس بگیرند.

‌شجونی با تاکید به ضایعه فقدان آیت الله مهدوی کنی، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید سال‌ها تلاش کنند تا یک آیت الله مهدوی دیگر به وجود بیاید، زیرا آن عالم فرزانه محصول یک یا دو دهه تلاش حوزه نبوده اند هم حوزه برای ایشان زحمت کشید و هم ایشان سال ها سختی و مجاهدت را به جان خرید تا به این مقام بالا برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری