کد خبر: 9253

در سایه تلاش تکفیری‌ها برای تخریب وجهه اسلام در جهان، مرجعیت عالی شیعیان در عراق در آستانه ماه محرم از واعظان خواست که اسلام حقیقی را به مردم بشناسانند.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس، آیت‌الله «سید علی حسینی السیستانی» مرجعیت عالی شیعیان در عراق به واعظان در ماه محرم توصیه کرد که در سخنرانی‌های خود اسلام حقیقی را به مردم بشناسانند.


بر اساس این گزارش، یک هیأت از واعظان و سخنرانان ویژه ماه محرم سه‌شنبه گذشته با آیت‌الله سیستانی در دفتر ایشان در نجف اشرف دیدار کردند که امروز (پنجشنبه) جزئیات آن را پایگاه خبری «السومریه نیوز» منتشر کرد.

مرجعیت عالی شیعیان عراق در این دیدار گفت: وظیفه واعظان و سخنرانان بسیار سنگین و مهم است به ویژه که در آستانه ماه محرم الحرام هستیم. به شما توصیه می‌کنم که مردم را ترغیب کنید که یکدیگر را دوست بدارند و به هم رحم داشته باشند.

وی در ادامه بر ضرورت الگوگیری از اخلاق اهل بیت -علیهم السلام- در توجه به فقرا و مساکین و عمل کردن سخنرانان به چیزهایی که خود می‌گویند تاکید کرد زیرا عمل سخنرانان به گفتارشان بیشترین تاثیر را بر مردم می‌گذارد.

آیت‌الله سیستانی ضمن با اهمیت دانستن نقش سخنرانان و وعاظ منبر امام حسین -علیه‌السلام- از آنها خواست که مردم را به ضرورت دفاع از مقدساتشان فراخوانند و به این کار ترغیب کنند و با تشریح حِکَم امیرالمومنین علی -علیه‌السلام- به مردم اسلام حقیقی را بشناسانند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری