کد خبر: 9224

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام واقلیت‌ها با اشاره به سخن رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه نمی‌توان با شمشیر دیگران را به بهشت برد، افزود: سخن آقای روحانی مرتبط با قرآن است.

به گزارش قم خبر به نقل از نسیم، یونسی، مشاور رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌ها در کنفرانس جهان علیه خشونت و افراطی‌گری افزود: این دروغ بزرگی است که اسلام با شمشیر پیشرفت کرده است. هیچ دینی با شمشیر پیشرفت نکرده است. همه ایرانیان و غیره با انتخاب خود دین را پذیرفته‌اند و بااکراه و شمشیر نمی‌توان دیگران را به بهشت برد. گفتگو راهکار مبارزه با خشونت و افراط‌گری است.

وی با اشاره به سخن رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه نمی‌توان با شمشیر دیگران را به بهشت برد افزود: این سخن مرتبط با قرآن است و یکی از راهکارهای مبارزه با خشونت و افراطی‌گری همین موضوع می‌باشد.

وی به ظهور و بروز پدیده‌ گروهک‌های تروریستی در منطقه اشاره کرد و گفت: گروهک‌های ترورسیتی چون القاعده، داعش و بوکوحرام و سایر تروریست‌هایی که در جهان اسلام ظهور و بروز پیدا کرده‌اند باز تولید شده خشونت بنی‌امیه هستند چرا که اولین بار بنی امیه این نوع خشونت‌ها را رواج داد.

وی ادامه داد اسلام در اصل دین عطوفت و مهربانی است و تکفیر در آن نداریم.

یونسی در ادامه به عوامل خشونت اشاره کرد و گفت: بی عدالتی، احساس تحقیر، و خشونت از جمله محورهای افراطی‌گری هستند.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها به حمایت آمریکا و غرب از اسرائیل اشاره کرد و گفت: اسرائیل که یک نسل کش و کودک کش محسوب می‌شود با این رویکرد گروهک‌هایی نظیر داعش و القاعده نیز مولود غرب و رژیم صهیونیستی هستند.

یونسی به دیدگاه پیامبر اکرم درباره تولید نکردن سلاح‌های فنی و کشتار جمعی اشاره کرد و گفت: پیامبر اعظم نیز با سلاح‌های فنی و تولید آن مخالفت می‌کردند و ما نیز تبعیت از پیامبر اکرم با تولید این سلاح‌ها مخالفیم.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری