کد خبر: 9216

جنبش حماس امروز سه شنبه هشدار داد که در صورت استمرار محاصره تحمیلی اسرائیل بر نوار غزه، کاسه صبر غزه لبریز خواهد شد.

به گزارش قم خبر ، تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، «سامی ابوزهری» امروز طی اظهاراتی گفت: جامعه جهانی باید پیش از آنکه صبر غزه تمام شود، اسرائیل را به رفع محاصره غزه و آغاز عملیات بازسازی نوار غزه وادار سازد.
وی در واکنش به تهدیدات «موشیه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره توقف عملیات بازسازی نوار غزه در صورت اقدام حماس به ترمیم تونل ها، این اظهارات وی را «باج خواهی» دانست و گفت: توافقنامه آتش بس هیچ ارتباطی به سلاح مقاومت ندارد.
ابوزهری تصریح کرد: اظهارات یعلون باج خواهی و نشانه طفره رفتن اسرائیل از رفع محاصره و تسهیل در امر بازسازی نوار غزه است.
یعلون در نشست با «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد تهدید کرد که در صورت اقدام حماس به بازسازی تونل هایی که ارتش اسرائیل در جنگ غزه تخریب کرده است، اسرائیل عملیات بازسازی نوار غزه را متوقف خواهد کرد.
وی در این دیدار گفت: اسرائیل نسبت به اقدام حماس برای ترمیم تونل ها هشدار می دهد و اگر حماس این کار را انجام دهد در آن صورت اسرائیل هرگز اجازه بازسازی نوار غزه را نخواهد داد.

صهیونیست ها ۳ خانه فلسطینی در قدس را تخریب کردند

بولدوزرهای رژیم صهیونیستی صبح امروز سه شنبه ۳ منزل مسکونی فلسطینیان در حی الطور واقع در شرق قدس را به بهانه نداشتن مجوز ساخت، تخریب کردند.
برخی منابع محلی گفتند که بولدوزرهای شهرداری قدس اشغالی از ساعات اولیه صبح امروز سه خانه در حی الطور را به بهانه نداشتن مجوز ساخت تخریب کردند.
این منابع گفتند که ساکنان این خانه ها حدود ۳۰ نفر بودند که رژیم اشغالگر آنها را وادار کرد خانه های خود را ترک کنند.
بولدوزرهای رژیم صهیونیستی همچنین دیوار یک خانه متعلق به خانواده الغرابله در بیت حنینا را به بهانه ایجاد خیابان مواصلاتی با شهرک «بسغات زئیف» تخریب کردند.

ابومرزوق از طریق گذرگاه رفح وارد غزه شد

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ظهر امروز سه شنبه از طریق گذرگاه زمینی رفح وارد غزه شد.
یک منبع مسئول در گذرگاه رفح گفت که «موسی ابو مرزوق» در سفری چند روزه وارد نوار غزه شد اما علت سفر وی هنوز اعلام نشده است.

گفت وگوی تلفنی ابومرزوق و عزام احمد پیرامون آشتی ملی

تلاش جنبش های فتح و حماس برای نجات آشتی ملی همچنان ادامه دارد و در همین راستا موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی حماس در گفت وگوی تلفنی با عزام احمد عضو کمیته مرکزی فتح او را در جریان خشم و انزجار شهروندان از بازداشت های اخیر اعضای حماس در جریان تظاهرات های حمایت از مسجد الاقصی در کرانه باختری قرار داد.
یک منبع نزدیک به دکتر موسی ابومرزوق اظهار داشت که وی در گفتگو با عزام احمد خواستار آزادی فوری بازداشت شدگان اخیر شده تا فضای آشتی ملی بین دو جنبش بر هم نخورد به ویژه اینکه دو جنبش قرار است به زودی نشستی را برای بررسی پرونده های آشتی ملی برگزار نمایند.
منبع مذکور اشاره کرد که احمد به ابومرزوق گفته که بازداشت های اخیر به هیچ وجه جزو سیاست های جنبش فتح نمی باشد بلکه دولت وحدت ملی باید به آن رسیدگی کند. او از ابومرزوق خواسته برای رسیدگی به این مساله با رامی حمد الله گفتگو کند.
از سوی دیگر، این منبع تصریح کرد که دلیل اصلی خودداری محمود عباس از تنظیم دادخواست علیه مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی به سبب ارتکاب جنایت های ضد بشری علیه ملت فلسطین، اصرار بر امضای سند عضویت تشکیلات خودگردان در دادگاه کیفری بین المللی از سوی خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس است. این در حالی است که قبلا ابومرزوق به نمایندگی از حماس این سند را امضا کرده است.

تمرکز مذاکرات قاهره بر تثبیت آتش بس و رفع محاصره غزه

«واصل ابو یوسف» دبیر کل جبهه آزادی بخش فلسطین و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) گفت که مذاکرات غیر مستقیم بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی که قرار است هفته آینده آغاز شود، حول محور تثبیت آتش بس در غزه، رفع محاصره و واردات مصالح ساختمانی خواهد بود.
وی همچنین گفت که تمامی موارد ذکر شده توسط هیأت فلسطینی در مذاکرات قاهره بررسی خواهد شد که از جمله آن رفع محاصره غزه، واردات مصالح ساختمانی، بازگشایی گذرگاه ها، فرودگاه و بندر دریایی و قضیه اسرای آزاده است که بار دیگر به بازداشت اسرائیل درآمده اند.
ابو یوسف همچنین تصریح کرد که رهبران فلسطینی با وجود فشارهای آمریکا به مراجعه به شورای امنیت پایبند هستند زیرا ما در طول ۲۰ سال گذشته مذاکرات را تجربه کردیم و نتیجه آن افزایش شهرک سازی، یهودی سازی اراضی، تجاوزات، قتل، بازداشت و تلاش برای تخریب مسجد الاقصی بود که همه این مسائل دستیابی به راه حل سیاسی با رژیم اشغالگر را غیر ممکن می سازد زیرا این رژیم مخالف تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس است و حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود بر اساس قطعنامه های سازمان ملل به خصوص قطعنامه شماره ۱۹۴ را رد می کند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری