آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به صدور حکم اعدام شیخ نمر از سوی آل‌سعود گفت: عربستان سعودی بداند اگر دست به چنین کاری بزند نفرت و خشم تمام شیعیان و اهل سنت آزادی‌خواه بر ضدشان خواهد بود و هزینه بسیاری را می پردازند.

به گزارش قم خبر به نقل از تسنیم , آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم صدور حکم اعدام شیخ نمر از علمای مبارز و شیعه عربستان سعودی را محکوم کرد.

مرجع تقلید شیعیان با ظالمانه توصیف کردن صدور چنین حکمی، اظهار کرد: شیخ نمر جایی را بهم نزده بود و کاری انجام نداده بود که مستحق چنین حکمی باشد، ایشان سخنرانی‌های داغی را انجام داده بود که نشانه حریت ایشان بود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه صدور چنین حکمی برای آیت الله شیخ نمر را ظالمانه خواند و تصریح کرد: متاسفانه شیعیان عربستان سعودی در فشار زیادی هستند و برای انجام مراسم دینی خود آزادی ندارند، حقوقشان تضییع می‌شود و از بسیاری از مشاغل محروم هستند.

وی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی بداند اگر دست به چنین کاری بزند نفرت و خشم تمام شیعیان و اهل سنت آزادیخواه بر ضدشان خواهد بود و هزینه بسیاری را می پردازند.

مرجع تقلید شیعیان  از سیاست یک بام و دوهوا و متناقض آمریکا و مدعیان حقوق بشر انتقاد کرد و گفت: وقتی در کشور ما درباره فردی از فرقه ضاله کوچک‌ترین اقدامی انجام شود کنگره آمریکا تبلیغات عجیبی علیه ما به راه می‌اندازند؛ اما در کشور عربستان سعودی شیعیان از حقوق اولیه خود محروم هستند اما صدایی از آن‌ها در نمی‌آید.

آیت الله مکارم شیرازی با طرح این سؤال که چرا کنگره آمریکا در قبال این حکم ظالمانه و تضییع حقوق اولیه شیعیان در عربستان سعودی سکوت پیشه کرده و نفس نمی‌کشد،  تصریح کرد: این مسئله نشان دهنده دروغ بودن ادعای دمکراسی و حقوق بشر غرب است.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: من تکرار می‌کنم این کار آثار و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی برای عربستان سعودی دارد و گمان نمی‌کنم عقلای آن‌ها دست به چنین کاری بزنند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری