امام جمعه قم با اشاره به تایید حکم اعدام شیخ نمر گفت: به مجامع بین‌المللی و طرفداران حقوق بشر توصیه می‌کنیم سری هم به عربستان بزنند و مسائل را از نزدیک رصد کنند.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: پیشرفت و کمال انسان در گرو رعایت مواردی از جمله ایمان محکم به خداوند و دستورات او، به‌کارگیری تفکر و اندیشه، عمل صالح و تقویت روح تعبد است.

وی افزود: معرفت و دانش از دیگر عوامل پیشرفت انسان‌ها به شمار می‌روند، ضمن اینکه بصیرت کافی هم در این بین از ضروریات به شمار می‌رود و کسانی که بدون بصیرت به زندگی خود ادامه می‌دهند مانند افرادی هستند که گام در بیراهه گذاشته‌اند و هرچه با سرعت بیشتری پیش بروند از حقیقت دورتر می‌شوند.

امام جمعه قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بر مسئله سبک زندگی اسلامی تاکید کرده‌اند، خاطرنشان کرد: چنانچه متولیان فرهنگ و تربیت جامعه اسلامی دیر بجنبند، الگوهایی غیردینی از سوی بیگانگان به جوانان مسلمان معرفی می‌شود و آنها را به سمت دنیای خارج خواهد کشاند؛ معرفی الگوهایی کامل مانند حضرت ابراهیم(ع) و پیامبر اسلام(ص) در قرآن به مسلمانان در راستای تربیت و تکامل انسان‌هاست.

وی در خطبه دوم به هفته انجمن اولیاء و مربیان اشاره کرد و گفت: مربیان، معلمان و والدین باید کنار یکدیگر بنشینند و راهکارهای لازم برای تربیت صحیح کودکان و نوجوانان را بیابند هرچند انجمن‌های اولیاء و مربیان از فلسفه اصلی خود کمی دور شده‌اند؛ نباید کارهای این انجمن به دعوت از والدین و حضور آنها در جلسات محدود شود، خانه و مدرسه دو نهاد مهم تربیتی هستند و والدین و معلمان باید هماهنگی لازم را میان خود ایجاد کنند تا تفاوتی میان آنها نباشد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری به هفته تربیت‌ بدنی اشاره و ابراز کرد: باید دید آیا آنچه به عنوان ورزش در کشور ما دنبال می‌شود با رسالت دینی ما هماهنگ است یا خیر؛ بنا نیست الگوبرداری دقیقی از آنچه به عنوان ورزش در سطح بین‌المللی جریان دارد صورت بگیرد و دختران و پسران ما به معرکه‌های جهانی همان گونه که دیگران وارد می‌شوند بروند؛ دلخوش کردن مسئولان ورزشی به تعداد مدال‌ها باید با معیارهای دینی و اصول اخلاقی ما سنجیده شود نه اینکه صرف مدال را ارمغانی بزرگ بدانیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: اگر بر روی چند رشته ورزشی که با معیارهای دینی ما همخوانی دارند سرمایه‌گذاری کنیم و جوانان ما در آن رشته‌ها مدال‌آور باشند بهتر از آن است که در همه رشته‌ها بخواهیم به دنبال قهرمانی باشیم و اگر معیارها رعایت نشوند اوج عقب‌ماندگی خواهد بود.

وی به سالروز شهادت حاج مصطفی خمینی فرزند برومند امام راحل اشاره کرد و گفت: او دارای تالیفات و آثار ارزشمندی بود و سرانجام به شکل مرموزانه‌‌ای به شهادت رسید و البته بر اساس پیش‌بینی امام خمینی(ره) شهادت مصطفی از الطاف خفیه الهی به شمار می‌رفت و تحرکاتی در داخل ایران به وجود آمد که به پیروزی انقلاب انجامید.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری سی‌امین سالروز تشکیل وزارت اطلاعات را مورد توجه قرار داد و افزود: هر کشور نیازمند دستگاهی امنیتی و اطلاعاتی است و سابقه این امر به زمان پیامبر اکرم(ص) باز می‌گردد؛ در طول 30 سال اخیر توطئه‌های فراوانی توسط سربازان گمنام امام عصر(ع) خنثی و گروه‌های تروریستی شناسایی شده‌اند؛ وزارت اطلاعات شهدایی را نیز تقدیم اسلام و انقلاب کرده و ملت ایران قدردان زحمات آنها هستند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به قضایای کوبانی در سوریه اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین اخبار، بخش قابل توجهی از مناطقی که داعش طی چند روز اخیر اشغال کرده بود توسط جوانان کوبانی آزاد شده است.

وی با اظهار تأسف از اقدامات ترکیه در بستن راه تدارک نیروهای مردمی کوبانی خاطرنشان کرد: ترکیه نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه همه راه‌ها را بسته تا مردم کوبانی مظلومانه جان خود را فدا کنند، البته امیدواریم به زودی و بر خلاف نظر استکبار جهانی، مردم این منطقه در مقابل داعش به پیروزی برسند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری به حکم اعدام شیخ نمر در عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: این عالم برجسته و مبارز دو سال است که زیر شکنجه‌های فراوانی قرار گرفته است؛ به مجامع بین‌المللی و طرفداران حقوق بشر توصیه می‌کنیم سری هم به عربستان بزنند و مسائل را از نزدیک رصد کنند؛ معتقدیم جهان تشیع و اسلام، علما و مراجع بزرگوار شیعه این حرکت عربستان را به شدت محکوم می‌کنند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری