کد خبر: 7758

حسن عباسی در کنفرانس افق‌نو گفت: داعش تغییر نام یافته القاعده است لذا باید منتظر باشیم که در سال‌های آینده صهیونیست بودایی به وجود بیاید چون صهیونیسم یک ایدئولوژی جهانی است.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس، در اولین روز از برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی «افق نو» حسن عباسی کارشناس مسائل فرهنگی و استراتژیک در نشستی که در میان مهمانان بین‌المللی این کنفرانس برگزار شد با اشاره به اقتصاد غرب، گفت:‌این برای من جالب است که یک عالم مسلمان پایه اقتصادی صهیونیست را در دست گرفته است.

وی افزود: ما از سطح استراتژیک باید به سطح پارادایم برسیم. برای من جالب بود که ایشان کلمه ربا را در سیستم اقتصادی غرب ترجمه نکردند. و آنچه که در قرآن آمده مجموعه‌ای است که به هیچ عنوان قابل ترجمه نیست چون واژه‌ای مانند عدل معادل ژادیست نیست.

عباسی ادامه داد: پس بنابراین مفهومی هم معادل ربا وجود ندارد. یکی از مسائل کلیدی در ایجاد پارادایم این است که واژگان قرآنی در جهان عمیق واقع شوند.

وی افزود: این اقتصاد سرزمین بیت‌المقدس نیست که مبتنی بر ربا است چون هم در دوره بعد از سلیمان نبی و هم در زمانی که عیسی مسیح وارد معبد سلیمان می‌شوند متوجه می‌شود که در محوطه معبد میزهایی گذاشتند و روی آنها مشغول مبادله ارز هستند که عیسی مسیح طی اقدامی این میزها را به هم می‌زند و این کار را نکوهش می‌کند و همین عامل هم زمینه می‌شود که خاخام یهود به نماینده روم در بیت‌المقدس مراجعه کند و از او بخواهند که عیسی مسیح را به صلیب بکشند.

این کارشناس مسائل فرهنگی و استراتژیک در ادامه تأکید کرد: عامل عروج حضرت عیسی مسیح (ع) بر پایه ربایی بود که در آن روزگار رقم می‌خورد. ربا یعنی سودخواری و معنای ساده ربا یعنی اینکه فدرال رزرو در ایالات متحده اسکناسی را چاپ می‌کند که پول زیاد و بدون پشتوانه محسوب می‌شود. تنها حکمی که در قرآن حکم جنگ و محاربه با خدا و پیامبر خدا را دارد حکم ربا است.

عباسی تصریح کرد: امروز ۷ میلیارد نفر از جمعیت کره زمین توسط انگاره‌های کپیتالیسم مدیریت می‌شوند چرا که مطلق اقتصاد لیبرالی اقتصاد بومی است. یعنی اقتصاد مردم با اقتصاد با جنگ با خدا دنبال می‌شود.

عباسی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: قلب ژئواستراتژیک در جهان سازمان NAF است که روزانه ده‌ها هزار پیام را در سایبر اسکبس مصادره می‌کند.

عباسی تأکید کرد: کنترل قلب‌ها و ذهن‌ها نیز توسط هالیوود انجام می‌شود. امروز عصر بحران کفر است. چرا که ۲۷ هزار کلاهک اتمی در کشورهای مدرن برایشان امنیت به ارمغان نیاورده است.

وی با اشاره به اقتصاد منحل شده آمریکا، اظهار داشت:‌آمریکا تورم را به کشورهای دیگر صادر می‌کند. چون پولش بر مبنای پول کشورهای دیگر است. این یک ربای جهانی است و تمدن آمریکا ربوی است و اسانس این تمدن جنگ با خداست. چرا که‌ آمریکا مثل یک قالب یخی است که انگار در ظهر تابستان روی آسفالت آب می‌‌شود.

وی افزود: بعد از سیستم عامل مارکسیست تنها سیستم عامل مطرح لیبرالیسم است و این سیستم عامل امروز ویروسی شده است و حل این موضوع راهی به جز مراجعه به قرآن نیست.

حسن عباسی در ادامه این کنفرانس با اشاره به تحرکات گروهک تروریستی داعش در منطقه تصریح کرد: داعش تغییر نام داده شده القاعده است لذا باید منتظر باشیم که در سال‌های آینده صهیونیست بودایی به وجود بیاید چون صهیونیست یک ایدئولوژی جهانی است.

وی افزود: رادکاف در کتاب سوپرکلس خودش از یک ابرطبقه یاد می‌کند که این ابرطبقه همان سازمان ملل است که یک سازمان فرمال است.

این کارشناس مسائل فرهنگی و استراتژیک تأکید کرد: امروز اقتصاد جهان ۵۲ تریلیون دلار بدهی دارد. در حالی که کل اقتصاد در جهان ۴۲ تریلیون است.

عباسی تأکید کرد: اقتصاد آمریکا از هم پاشیده شده و آنها با فرافکنی که جورج بوش درباره القاعده انجام داد این موضوع را به عقب می‌اندازند.

وی ادامه داد: کشورهایی که در نقشه به رنگ قرمز هستند قابلیت مدیریت بحران را از دست داده‌اند و اقتصادی که آنها را جلو می‌برد شکست‌خورده محسوب می‌شود.چرا که در جنبش وال‌استریت دیدیم که حرص و طمع باعث نابودی بشر شد.

عباسی تأکید کرد: طمع در هر تمدنی که دیده شد آن تمدن را نابود کرد لذا سیستم آمریکا نیز بر پایه ربا و طمع است.

وی با اشاره به هجمه فرهنگی هالیوود علیه جهان عنوان کرد: هالیوود امروز ایمان را هدف گرفته چرا که برای جهان غرب خدا مرده است. همچنین برای تفکر پست مدرن نیز خدا مرده محسوب می‌شود.

وی افزود: هالیوود هم از این فرصت استفاده می‌کند و در خلأ خدا حمله به ملائکه را گسترش می‌دهد که این در ساخت فیلم لژیون دیده می‌‌شود. بعد از ساخت لژیون میکائیل و جبرائیل به جنگ هم می‌آیند و دیده می‌شود که بچه آدم در شکم یک زن بدکاره به وجود می‌آید.هالیوود در فیلم‌های کنستانتین، لژیون به طور علنی جنگ با خدا را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تمدنی که با قارت قاره‌های دیگر شکل گرفته معلوم است که باید به تمدن‌های دیگر کشورها حمله کند.

عباسی سخنان خود با اشاره به برگزاری این نشست عنوان کرد: چنین نشست‌هایی می‌تواند باعث شود که اندیشمندان کشورهای دیگر چاره‌ای بیندیشند چون دوران لیبرالیسم به پایان رسیده است.

وی در پایان برگزاری کنفرانس افق نو را تأثیرگذار دانست و گفت: من پیشنهاد دائمی شدن دبیرخانه کنفرانس افق نو را به آقای طالب‌زاده داده‌ام.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری