کد خبر: 7751

منابع مصری گزارش دادند که عدم حضور «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر در جلسه دادگاه امروز باعث شد که جلسه دادگاه به روز دیگری موکول شود.

به گزارش قم خبر ، تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، عدم حضور مرسی و «رفاعه الطهطاوی» رئیس دفتر مرسی در دوره ریاست جمهوری اش، باعث شد که امروز دوشنبه شانزدهمین جلسه دادگاه لغو و به روز ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) موکول شود.

بر اساس این گزارش، قاضی «شعبان الشامی» قاضی دادگاه جنایی قاهره در ابتدای جلسه دادگاه گفت: ابلاغیه ای از وزارت کشور بدست من رسیده است مبنی بر اینکه مرسی و طهطاوی بنا به دلایل امنیتی در جلسه امروز حضور پیدا نمی کنند و به همین دلیل جلسه دادگاه به روز ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) موکول می شود.

در همین راستا «اسامه» پسر مرسی که به عنوان وکیل در جلسه امروز حضور یافته بود، گفت که عدم حضور مرسی در جلسه امروز، مشکوک است و دلایل قانع کننده ای وجود ندارد و دلیل وزارت کشور در خصوص شرایط امنیتی، با وجود اینکه بقیه متهمان در جلسه حضور داشتند، باطل است.

دادستانی کل اتهاماتی به مرسی و ۳۵ تن دیگر از رهبران اخوان المسلمین مبنی بر جاسوسی برای سازمان ها و نهادهای بیگانه در خارج از کشور، افشای اسرار امنیت ملی، همکاری با تشکیلات جهادی در داخل مصر و خارج از آن با هدف آمادگی برای اجرای عملیات های تروریستی در داخل مصر، وارد کرده است.

«هشام برکات» دادستان کل مصر ۱۸ دسامبر گذشته این متهمان را به اتهام جاسوسی برای جنبش حماس و حزب الله به منظور اجرای اقدامات خرابکارانه و تروریستی در داخل کشور، ارجاع داد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری