کد خبر: 7750

رهبران ارشد ترکیه لفاظی‌های تند و صریح خود علیه شبه‌نظامیان داعش در عراق و سوریه را آغاز کرده که در تازه‌ترین آنها نخست‌وزیر این کشور آن‌ها را «وحشی» خوانده و رئیس‌جمهوری این کشور بر ضرورت مقابله علیه داعش تاکید کرده است.

به گزارش قم خبر به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه مریت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در نشست اقتصاد جهانی گفت: ما باید علیه تمامی سازمان‌های تروریستی در منطقه و علیه داعش که عراق و سوریه را هدف گرفته، بجنگیم.

این اظهارات اردوغان که در چند روز گذشته دیدارهای مهمی با رهبران جهان از جمله باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا داشته، منعکس‌کننده گفته‌های وی مبنی بر این است که ترکیه هر کاری را که لازم است در مبارزه علیه داعش انجام خواهد داد.

احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه نیز ضمن انتقاد شدید از داعش گفت: افرادی که داعش را به اسلام ربط می‌دهند، جاهل هستند. اقدامات وحشیانه‌ای که داعش در حال حاضر انجام می‌دهد، محصول جهلشان است. تمدن‌های اسلام و جوامع اسلامی نمی‌توانند هیچ ارتباطی با داعش داشته باشند.

دولت ترکیه با وجود مخالف ظاهری‌اش با داعش، بارها به حمایت از این گروه متهم شده است.

این اظهارات اردوغان و داوود اوغلو همزمان با آن منتشر شد که ترکیه در حال بررسی مشارکت بالقوه‌اش با عملیات نظامی تحت رهبری آمریکا علیه داعش است. پارلمان ترکیه دوم اکتبر سال جاری میلادی جلسه‌ای برگزار می‌کند تا درباره پیشنهادها برای مشارکت ارتش این کشور در عملیات‌های مرزی در عراق و سوریه مذاکره کند.

پیش از آن مقامات ارشد نظامی و غیر نظامی ترکیه قرار است تحت رهبری اردوغان گردهم آمده و نقشه راه ترکیه برای مشارکت در این عملیات نظامی و همچنین تمایلاتش برای ایجاد پایگاه‌هایی امن در داخل سوریه و منطقه پرواز ممنوع بر فراز حریم هوایی سوریه را مورد بررسی قرار دهند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری