عضو هیأت‌رئیسه مجلس با اشاره به سخنان ضد ایرانی دیوید کامرون در سازمان ملل گفت: انگلیس دیگر با چه زبانی و چند بار باید اعلام کند که برخی سیاستمداران ما پی به واقعیت و ماهیت دولت آن ببرند؟

به گزارش قم خبر ، محمد دهقان نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در مورد محتوای ضدایرانی نطق دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: تکلیف انگلستان روشن است و ما از کشوری که قرن‌ها دستش به خون مردم مظلوم آغشته بوده است انتظاری جز این نداریم.

وی با تاکید براینکه ماهیت انگلستان تغییر نکرده است، گفت: انتظار ما از دولت انگلیس نیست بلکه از دستگاه سیاست خارجی کشورمان است که متاسفانه به جای تمرکز بر روی منافع نقد، تلاش‌هایی برای برجسته کردن منافع مبهم و نسیه انجام می‌دهد.

دهقان در این باره گفت: به عنوان مثال در جریان شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدارهایی برای رئیس‌جمهور کشورمان ترتیب داده شد که طرف‌های مقابل را مقامات کشورهایی تشکیل می‌دادند که سابقه دشمنی فراوان با ایران دارند یا بدون اجازه آمریکا آب هم نمی‌خورند.

وی به دیدار روحانی با نخست‌وزیر ژاپن اشاره کرد و ادامه داد: البته اصل ملاقات با نخست‌وزیر ژاپن اشکالی ندارد اما از آنجا که ژاپن چالش‌های مهمی با چین دارد و از طرف دیگر، توکیو بدون هماهنگی با واشنگتن هیچ اقدامی در مورد ارتقای روابط با ایران انجام نمی‌دهد، روابط ما در صورتی با ژاپن سودمند است که روابطمان با چین را تحت الشعاع قرار ندهد.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: یا مثلاً در ماجرای بحران اوکراین، وزیر نفت کشورمان با بی‌تدبیری و بی‌سیاستی و یا انگیزه‌های دیگر که شاید یکی از آنها غلتیدن به سمت اروپاست، می‌گوید ما حاضریم گاز اروپا را تامین کنیم؛ این سخن جز لطمه زدن به روابط ایران با روسیه هیچ فایده‌ای نداشت.

وی یادآور شد: ملت ایران به یاد می‌آورد در طول سال‌های گذشته در اوج تحریم‌ها و فشارهای آمریکا، اروپا و ژاپن علیه ایران، ما عمده مشکلاتمان را از طریق چین و روسیه حل می‌کردیم.

دهقان تصریح کرد: برخی از فعالان دستگاه دیپلماسی کشور، علیرغم دشمنی‌های مکرر آمریکا و انگلیس علیه ایران تلاش می کنند نگاه به غرب را در دیپلماسی کشور تقویت کنند که در برخی موارد موجب ضربه خوردن به روابط با کشورهای شرقی و لطمه به منافع ملت شده است.

وی ادامه داد: آمریکا با چه زبانی اعلام کند که قابل اعتماد نیست؟ انگلیس دیگر با چه زبانی و چند بار باید اعلام کند که برخی سیاستمداران ما پی به واقعیت و ماهیت دولت آن ببرند؟ لندن چند مرتبه باید فریبکاری خود را به دولتمردان ما اثبات کند؟

دهقان با یادآوری ایجاد و تقویت داعش توسط آمریکا و متحدانش برای تسلط بر منطقه گفت: آنها اکنون که می‌بینند داعش نمی‌تواند منافع آنان را تامین کند شروع به حمله به این گروهک دست‌ساخته خود کردند.

وی انگلستان را دولتی دروغگو و به قول خود مردم انگلیس، سگ دنباله رو آمریکا خواند و گفت: دیدار کردن با نخست‌وزیر انگلستان در این مقطع زمانیِ خروش ملت‌ها علیه استکبار چه توجیهی دارد؟

نماینده مردم طرقبه و چناران خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از این دیدار، شاهد اظهارات تحقیرآمیز نخست‌وزیر انگلیس علیه کشورمان بودیم و در این زمینه انتقاد اصلی ما متوجه تیم مشاوره‌ای رئیس‌جمهور است که مقدمات برپایی این دیدار را فراهم کردند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری