کد خبر: 7473

مراجع عظام تقليد در ديدار با مديران جهاد دانشگاهي كشور/

حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور امروز در سفر به فم با مراجع عظام تقليد ديدار و گفت و گو كرد.

به گزارش قم خبر، حمیدرضا طیبی امروز در سفر به فم با  مراجع عظام تقليد ديدار و گفت و گو كرد.

وي در اين ديدارها با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعدادی از جوانان دانشگاهی با هدف رفع نیازهای اقتصادی و نظامی بر پایه دانش بومی اقدام به راه اندازی جهاد دانشگاهی کردند، اظهار کرد: این اقدام براساس روحیه خودباوری جوانان دانشگاهی بود که هم در توسعه فرهنگی، علمی، فناوری و آموزشی تخصصی الگو ساز باشند.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور افزود: مجموعه جهاد دانشگاهی با روحیه جهادی در حوزه فرهنگی، تعمیق آرمان های انقلاب اسلامی فعال بوده است.

وی تصریح کرد: ترویج روحیه خودباوری، فعالیت های قرآنی در دانشگاه ها، تشکیل خبرگزاری غیردولتی دانشجویان و ایکنا، فعالیت های علمی و فناوری در پژوهشکده رویان و سلول های بنیادین از جمله اقدامات این مجموعه است.

طیبی با تاکید براینکه جهاد دانشگاهی این باور را دارد که اقتصاد ما می تواند متکی به علم خود باشد، خاطرنشان کرد: آنچه باید در کشور نهادینه شود باور به توانمندی و تلاش بر توسعه آن است.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور عنوان کرد: با تلاش و همکاری با هم می توانیم انقلاب اسلامی را به دنیا ثابت کنیم و الگوی مناسبی برای دیگر ملت ها باشیم.

ایجاد جهاد دانشگاهی در کشور سبب بروز روحیه خودباوری شد

آیت الله علوی گرگانی در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور، با اشاره به اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی مساله جهاد، خودباوری، روحیه ایمانی و جهادی را توامان در خود دارد، اظهار کرد: این مجموعه باید مورد حمایت خیران و مسئولان باشد.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه حمایت از جهاد دانشگاهی باید تقویت یابد چرا که این مجموعه علم را به صحنه می‌آورد، افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورهای خارجی ایران را در عرصه فعالیت‌های علمی تحقیر می‌کرند، ایجاد جهاد دانشگاهی در کشور سبب بروز روحیه خودباوری شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید براینکه جوانان ما با هوش‌ترین جوانان در دنیا هستندعنوان کرد: جوانان ایرانی امروز در بسیاری از مراکز بزرگ علمی جهان مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه با کار و تلاش مستمر می‌توان به اهداف دینی خود برسیم، عنوان کرد: نفس فعالیت‌های جهاد دانشگاهی حرکت به سوی خدااست.

آیت لله علوی گرگانی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی خدمات شایسته‌ای در عرصه علم و فناوری به مردم جامعه ارائه کرده است، گفت: اگر در راه خدا تلاش کنیم خداوند حمایت خود را از ما دریغ نمی‌کند.

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات جریانات تکفیری و داعش اشاره کرد و گفت: داعش چهره بدی از اسلام نشان داده در حالی که این رفتار‌ها هیچ سنخیتی با اسلام ناب ندارد.

ما در مذاکرات «آقا» و «متعهد» هستیم/ غرب باید متعهد باشد

آیتالله عبدالله جوادی آملی نيز در دیدار رئیس و مدیران جهاد دانشگاهی کشور با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: با ورود ماشین به زندگی، جوانان بیکار شده‌اند و استفاده از ماشین برای این بود که انسان راحتی داشته باشند نه اینکه از کار بیکار شود.

وی ضرورت تعالیم علم، دانشگاه و صنعت را مورد تاکید قرار داد و گفت: این انسان است که به همه چیز ارزش‌ می‌دهد و نباید خود را اسیر ماشین کند.

این مرجع تقلید با اشاره به مسئله تحریم‌ها گفت:‌ به کشوری که 10 درصد از انرژی و منابع جهان را در اختیار دارد و یک درصد جمعیت دنیا را در خود جای داده است نباید از ناحیه‌ تحریم‌ها فشاری وارد شود.

وی با اشاره به اینکه ما در سایه تعالیم قرآن کریم غیور تربیت شده‌ایم یادآور شد: با غیرت بودن یعنی اینکه در حریم کسی دخالت نکرده و اجازه ندهیم کسی نیز در حریم ما دخالت کند.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه باید برای غیور بودن ابتدا هویت خود را بشناسیم اضافه کرد: کسی که نتواند هویت خود را بشناسد نمی‌تواند تفکیک درستی در این زمینه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه قرآن به ما آموخته است که با استفاده از حداقل‌ها بهترین زندگی را برای خود مهیا کنیم افزود: با وجود این همه معادن و جنگل‌ نباید تحریم بر ما اثری بگذارد.

این مرجع تقلید با اشاره به دوران دفاع مقدس و مقابله با دشمنان تصریح کرد: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ داخلی و جنگ با صدام را پشت سر گذاشت ولی خم به ابرو نیاورد و پس از جنگ غرب با عراق پیمان خود را نقض نکرد؛ چنین اقدامی کار کشوری است که با مهر قرآن و اهل بیت رشد کرده است.

وی تصریح کرد: کشور ما در سایه فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) رشد کرده است و در مذاکرات با غرب نیز باید به آنها متذکر شویم که ما «آقا» هستیم و این شما هستید که باید متعهد شوید.

فرهنگ مهم‌ترین مقوله انقلاب اسلامی است

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی نيز با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از آموزه‌های ائمه اطهار(ع) است، بیان کرد: حمایت مردم از اهداف نظام اسلامی یکی از پشتوانه‌های این انقلاب است.

وی با بیان نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی و رهنمودهای ایشان برای هدایت مردم در تاریکی‌ها اظهار داشت: ولایت‌، مردم و اسلام سه رکن اصلی انقلاب را تشکیل می‌دهند.

این مرجع تقلید ادامه داد: انقلاب اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی پایه‌ریزی شده است، پس باید به ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی توجه ویژه‌ای شود زیرا این ابعاد در دین اسلام مورد تاکید ائمه اطهار(ع) و اولیا خداوند قرار گرفته‌اند.

وی از فرهنگ به عنوان مهم‌ترين مقوله انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: انقلاب بر اساس عقیده و ایمان بنا شده است و فرهنگ مردم جامعه از اعتقادات مردم نشات می‌گیرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی عامل اصلی قیام مردم در کشورهای اروپایی را بحران‌ اقتصادی دانست و تصریح کرد: مصر، یمن و برخی دیگر از کشورهای منطقه به سبب درگیری‌های سیاسی دچار نابسامانی شده‌اند اما انقلاب اسلامی برای تمام این مشکلات راهکارهای مناسبی دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه تولید سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری را اقدام قابل تقدیر خواند و ابراز کرد: ارتباط با علمای دینی و استفاده از آموزه‌های اسلامی در ارتباط با مسائل علمی بسیار حائر اهمیت است.

انتهاي پيام/

 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری