کد خبر: 6995

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همکاری ایران با ائتلاف علیه داعش را خلاف عقل و منطق دانست و گفت که موضع رهبری در جهت‌دار خواندن ائتلاف آمریکا علیه داعش بجا و به موقع بوده است.

به گزارش قم خبر ، اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اینکه ایران با ائتلاف علیه داعش همکاری نمی‌کند علتش مشخص است زیرا داعش دست‌پرورده آمریکا، انگلیس و عربستان است. این گروه تروریستی در سوریه جنایت کردند و شکست خوردند اما همین کشورها آنها را مجددا تقویت کردند و به عراق فرستادند و از آنها حمایت مالی کردند و به آنها سلاح و تجهیزات دادند.

وی با بیان اینکه همکاری ایران با ائتلاف علیه داعش خلاف عقل و منطق است، افزود: اقدام آمریکا برای راه انداختن این ائتلاف به خاطر این است که افکار عمومی دنیا می‌دانند آمریکا از داعش حمایت کرده لذا آنها می‌خواهند جنایت‌های خود را سبک‌تر کنند و به ظاهر می‌گویند برای از بین بردن داعش ائتلاف تشکیل می‌دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: اگر آمریکا، انگلیس و عربستان حمایت‌شان را از داعش بردارند و به این گروهک تروریستی کمک مالی نکنند داعش وجود نخواهد داشت. آنها خودشان داعش را به وجود آوردند حالا اگر ایران بخواهد برای مبارزه با داعش با آنها پشت یک میز بنشیند باید به تصمیم مسئولان و مبارزه ایران با تروریسم شک کرد.

کوثری با بیان اینکه آمریکا به هر نحوی منافع خود را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: سیاست آمریکایی‌ها سیاست ماکیاولیستی است و آنها از هر وسیله‌ای برای رسیدن به هدف خود استفاده می‌کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه موضع رهبری در جهت‌دار خواندن ائتلاف آمریکا علیه داعش را بجا و به موقع توصیف کرد و گفت: آمریکایی‌ها بعد از انفجار ساختمان‌های دوقلو در نیویورک به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان رفتند اما در واقع تروریسم را تقویت کردند و مسائلی را در منطقه به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال بهانه‌ای برای حضور در منطقه است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها جرات این را ندارند که نیروهای خود را به منطقه بیاورند بلکه می‌خواهند از توان کشورهای دیگر استفاده کنند و افراد دیگری را جلو بیندازند و منطقه را همیشه ناامن نگه دارند اما ایران دست آنها را خوانده است.

کوثری ادعای مبارزه با تروریسم از سوی آمریکا را دروغ محض دانست و گفت: ائتلاف علیه داعش در واقع منحرف کردن و فریب دادن تفکر ملت‌هاست و ایران هم فریب آنها را نمی‌خورد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد که ائتلاف علیه داعش همانند ائتلاف موسوم به دوستان سوریه شکست خواهد خورد و به نتیجه نمی‌رسد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری