معاون آموزشی جامعة المصطفی العالمیه گفت: امروزه برای زندگی اسلامی باید نظریه‌پردازی و الگوسازی انجام شود و جمهوری اسلامی بهترین ظرفیت برای انجام این اقدام را دارد.

خبرگزاری فارس: جمهوری اسلامی بهترین ظرفیت برای الگوسازی اسلامی

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام جعفر علمی در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه که ظهر امروز در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار کرد: نقش دانش‌آموختگان و نخبگان در احیای تمدن اسلامی عنوان سال جدید تحصیلی جامعه المصطفی است.

وی اضافه کرد: در دوران‌ گذشته الگوهای غیراسلامی بر جوامع اسلامی حاکم بودند اما در دهه‌های اخیر به برکت انقلاب اسلامی این روند تغییر کرده است.

معاون آموزشی جامعة‌المصطفی العالمیه زندگی اسلامی را ملزوم پیروی از ارزش‌های اسلامی دانست و بیان کرد: امروزه برای زندگی اسلامی باید نظریه‌پردازی و الگوسازی انجام شود و جمهوری اسلامی بهترین ظرفیت برای انجام این اقدام را دارد.

وی از نقش علمای دینی در طول تاریخ یاد کرد و ادامه داد: امروزه اساتید و علمای دینی باید با استفاده از منابع و مآخذ اسلامی اقدام به نظریه پردازی کنند.

علمی با اشاره به اینکه جامعه المصطفی بزرگترین مرکز آموزشی بین المللی معارف مذهب تشیع است گفت: این مرکز نقش مهمی در راستای گسترش معارف اسلامی داشته است.

وی بر تغییر نظام آموزشی بر اساس نیازهای دنیای امروز تاکید کرد و یادآور شد: طرح تحول نظام آموزشی در جامعه المصطفی اجرا شده است.

علمی به اقدامات جامعة المصطفی در عرصه‌های نظریه‌پردازی، تبیین و اجرا اشاره و ابراز کرد: مردم کشورهای مختلف مشتاق آگاهی از معارف اسلام هستند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری