کد خبر: 6979

یکی از مراجع تقلید بر اتحاد جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: افراد افراطی که در مذاهب اسلامی فعالیت دارند باید از فعالیت‌هایشان جلوگیری کرد تا اتحاد اسلامی حفظ شود.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه که ظهر امروز در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان احادیثی از ائمه اطهار(ع) به اهمیت جایگاه علم و عالم اشاره کرد و گفت: دین اسلام هیچ حد و مرزی را نمی‌پذیرد و همه افراد و نژادهای مختلف به این دین مبین دعوت شده‌اند.

وی از خطاب‌های قرآن کریم به تمام امت‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: اسلام تمام دنیا را یک خانواده می‌داند و افراد در این دین برابر هستند.

این مرجع تقلید معیار دین اسلام را تقوای افراد برشمرد و گفت: علم، ثروت، جایگاه و موقعیت‌های اجتماعی باید در مسیر تقوا باشد زیرا تقوا و پرهیزگاری مسیر خانواده اسلام است.

وی انتقال پیام اسلام را فلسفه اصلی تشکیل جامعة المصطفی خواند و بیان کرد: امروزه مردم دنیا تشنه معارف اسلامی بوده و از آمادگی کاملی برای پذیرش این معارف برخوردار هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه جامعه‌المصطفی العالمیه از 15 سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است تصریح کرد: اقدامات این مرکز بسیار مطلوب بوده است و آمارهای بیان شده به خوبی نشان‌دهنده این موضوع است.

وی اضافه کرد: 35 هزار نفر در جامعه‌المصطفی العالمیه تربیت شده‌اند که از این آمار 12 هزار نفر به جایگاه امام جماعت و خطیب و... رسیده و دیگر دانش‌آموختگان این مرکز نیز به جایگاه استادی دانشگاه یا حوزه‌ علمیه رسیده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم بر اتحاد جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: افراد افراطی در مذاهب اسلامی فعالیت دارند و باید از فعالیت‌های آنان جلوگیری کرد تا اتحاد اسلامی حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه المصطفی العالمیه وظیفه انتقال پیام اسلام را برعهده دارد گفت: برای ارتباط با قوم‌ها و ملت‌های مختلف باید زبان‌های خارجی نیز آموزش داده شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی بر زدودن خرافات از چهره اسلام تاکید کرد و گفت: هدف داعش آمیخته کردن معارف اسلام با خرافات است و وظیفه مسلمانان قابله با این اقدام جاهلانه آن‌هاست.

وی افزود: دولت اسلامی عنوانی است که مستکبران برای داعش انتخاب کرده‌اند تا بتوانند نام اسلام و دیدگاه مردم کشورهای دنیا نسبت به معارف اسلامی را تخریب کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به فعالیت‌های دشمن در عرصه شبهه افکنی بیان کرد: علما باید با شبهه‌های دشمن آشنا شوند و برای پاسخگویی به مردم به علوم مورد نیاز مجهز شوند.

این استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: در پایه‌های اعتقادی دین اسلام هیچ شک و تردید وجود ندارد و اسلام برای تمام مسائل فقهی جواب مناسبی دارد.

وی با اشاره به اینکه امروزه تلاش فردی راهی از پیش نخواهد برد، یادآور شد: برای رسیدن به اهداف مطلوب باید تلاش و فکر جمعی جایگزین تلاش و فکر فردی شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: مردم تهمت‌های ناپسند که شبکه‌های ماهواره‌ای به علمای دینی نسبت می‌دهند را نخواهند پذیرفت.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری