یکی از مراجع تقلید با اشاره به برنامه آمریکا برای مبارزه با داعش گفت: جای مجرم و قاضی تغییر کرده و مجرمان دیروز، قاضیان امروز شدند به چه مجوزی بار دیگر می‌خواهند در عراق حضور یابند.

خبرگزاری فارس: آمریکایی‌ها به عنوان مجرمان دیروز قاضیان امروز شدند

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به سخنی از امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: در این روایت به هفت مورد سفارش شده، اگر بر اساس آن عمل شود، جامعه اصلاح شده و امنیت فراگیر می‌شود.

وی تقوا را نخستین سفارش ذکر کرد و افزود: برای پیشگیری از گناه عامل بیرونی مانند ماموران انتظامی، دستگاه‌های قضایی و بازرسان مختلف نیاز است و همچنین عامل درونی مانند تقوا نیز باید وجود داشته باشد.

این مرجع تقلید ادامه داد: تا زمانی که عامل درونی وجود نداشته باشد، عامل بیرونی نمی‌تواند کاری کند، هر چه قانون درست شود، قانون را دور می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: همه قوانین که برای حقوق بشر بوده، ابزاری در دست زورمندان برای کوبیدن ضعیفان است، بنابراین عامل درونی تقوا باید باشد تا عامل بیرونی بتواند کاری انجام دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: عامل مسئولیت‌پذیری درونی، خداترسی درونی و پرهیز از گناه و تقواست و در همه جا به آن توصیه شده و ریشه همه اصلاحات، سعادت‌ها و قرب به خدا محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: خلوص نیت، تلاش و کوشش برای خدا عامل دیگری است که در حدیث به آن اشاره شده، بنابراین باید توجه داشت که ریاکاری، ظاهرسازی و عوام فریبی به جایی نمی‌رسد و باید برای خدا تلاش، کار و کوشش کنید.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دروغ عامل بسیاری از گناهان است گفت: عامل گناهانی مانند تقلب، غیبت، تهمت، دزدی و... دروغ است و اگر دروغ برچیده شود، بسیاری از گناهان انجام نمی‌شود.

وی به اهمیت ادای امانت اشاره کرد و افزود: نظام اسلامی، قرآن، ولایت اهل بیت(ع) و... امانت الهی هستند، بنابراین باید حق این امانت‌ها را ادا کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: در روزنامه‌ها اعداد و ارقامی از سوء استفاده افراد ذکر شده است که این امر وحشتناک است و با نظام جمهوری اسلامی همخوانی ندارد و نمی‌دانیم می‌خواهند با این اعداد چه کار کنند و کجا و به چه طریق مصرف کنند.

وی عنوان کرد: سجده‌ها را طولانی کنید، انسان در هیچ حالی به جز سجده به خدا نزدیک نمی‌شود بنابراین با سجده‌های طولانی می‌توانید به خدا نزدیک‌تر شوید و قلبتان را نورانی‌تر کنید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید نسبت به همسایه حسن جوار داشته باشید گفت: این همسایگی خانه به خانه یا شهر به شهر یا مملکت به مملکت است و یکی از مسائل مهم اسلامی است که مسلمان و کافر ندارد و باید نسبت به همسایه نیکی کرد.

وی با اشاره به اقدامات داعش گفت: ریختن خون بیگناهان، تجاوز به نوامیس، تخریب، ایجاد ناامنی و ترس و وحشت کار اینها است، بنابراین آنها دولت اسلامی نیستند زیرا تخریب، ‌خونریزی و تجاوز به نوامیس و فحشا در دولت اسلامی جایی ندارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: اخیرا مفتی اعظم عربستان بیان کرد که اینها دین ندارند و مسلمان نیستند و با آنکه خود را منتسب به آنها می‌کردند به اندازه‌ای رسوایی کردند که آنها این طور درباره آنها می‌گویند.

وی با اشاره به تشکیل گروهی از سوی آمریکا برای مبارزه با داعش گفت: جای مجرم و قاضی تغییر کرده و مجرمان دیروز، قاضیان امروز شدند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هیچ قانونی از سوی آنها به رسمیت شناخته نمی‌شود و مجوز حمله به عراق، سوریه را از کجا به دست آوردند؟ آنها تنها منافع خود را پیگیری می‌کنند و دیگران قربانی منافع آنها هستند که باید در این زمینه آگاه بود.

وی خاطرنشان کرد: ترکیه با صراحت بیان کرده ما به داعشی‌ها برای کوبیدن رئیس جمهور سوریه نیاز داریم و حتی شنیده شده که دفتری در ترکیه دارند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری