کد خبر: 6803

نشست عالی هماهنگی ستاد حقوق بشر صبح امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای بلندپایه ستاد حقوق بشر از جمله مدیران عالیرتبه قضایی برگزار شد.

به گزارش قم خبر به نقل از ایسنا، محمد جواد لاریجانی در این نشست با اشاره به گزارش جدید دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشری کشورمان گفت: یکی از روش های غرب برای انگاره سازی علیه کشورهای ناهمسو با منافعش، تکرار یک دروغ با اشکال و وسایل مختلف است.

لاریجانی افزود: آنها سال‌هاست به زبان اشخاص مختلف و با مکانیزم های مختلف این دروغ را تکرار می کنند که ایران کشوری ناقض حقوق بشر است و قصد دارند با این روش، این انگاره نادرست را در ذهن جهانیان ترسیم کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه مطالب ارائه شده در گزارش دبیر کل سازمان ملل صرفا تکرار همان اتهاماتی است که پیش از این از سوی گزارشگر ویژه حقوق بشر، وب سایت های ضد انقلاب، منافقین و برخی سران غربی-صهیونی بیان شده است گفت: در قسمت هایی از این گزارش، جمهوری اسلامی را متهم به سانسور، نقض حقوق روزنامه نگاران، نویسندگان، فیلتر اینترنت و ... کرده است.

لاریجانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از طریق پژوهشگاه دانش های بنیادی و با موافقت و رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اولین کشور در منطقه بود که پذیرای فناوری های نوین ارتباطی از جمله اینترنت بود گفت: در جمهوری اسلامی ایران کسی با اصل فناوری های نوین و از جمله اینترنت مخالف نیست و آنها با تزویر سعی می کنند ایران را مخالف توسعه و پیشرفت و آزادی بیان جلوه دهند.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: دغدغه نظام استفاده بهینه از این فناوری با حداقل آلودگی های آن است.

وی با اشاره به اینکه همه کشورهای دنیا خطوط قرمزی دارند که به هیچ وجه حاضر به گذشتن از آنها نیستند به اظهارات جرج دبلیو بوش رئیس جمهوری پیشین آمریکا پس از واقعه یازده سپتامبر اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا به صراحت گفت اگر امنیت ملی آمریکا اقتضا کند دسترسی به کل اینترنت را قطع خواهیم کرد و البته هم اکنون این اختیار قانونی شده است.

لاریجانی گفت: سوء استفاده از امکانات ارتباطی جدید در تجاوز به حدود شخصی افراد و امنیت کشورها امروز به یک مسئله حاد بین المللی تبدیل شده است. در گزارش دبیر کل سازمان ملل بدون توجه به شرائط موجود جهانی در مسئله اینترنت و امنیت ملی گستاخانه به شورای عالی فضای مجازی کشور و نهادهای قانونی رسیدگی به جرایم اینترنتی حمله و توهین شده است.

در حالی که شورای عالی فضای مجازی نماد اهتمام جدی کشور به توسعه درست این فناوری است و نهادهای قضایی که برای رسیدگی به جرایم اینترنتی فعالیت های جدی و قابل تقدیر بین المللی دارند، امروزه از ضروریات قضایی همه کشورها به حساب می آیند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه اطلاق سانسور به این اقدامات به جا و به روز بسیار غیرمنصفانه و ناموجه است تصریح کرد: به نام دبیر کل سازمان ملل گزارشی منتشر شده که در اموری مانند تبلیغ استفاده از شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک و امثال اینها که نقش دستگاهای اطلاعات صهیونی - غربی در پایش آنان برای اهل فن کاملا روشن است، اقدامی غیر حرفه ای و دور از شأن این سازمان می باشد.

لاریجانی در ادامه گفت: امیدوارم دولت محترم مسئله شبکه اطلاعات ملی را با جدیت دنبال نماید تا به دنیا ثابت کنیم متخصصان متعهد کشور ما اسیر تکنولوژی نیستند بلکه آن را برای تحقق هدف بزرگ انقلاب که همانا بنای یک نظام مدنی سیاسی جامع بر اساس عقلانیت اسلامی است به کار خواهند گرفت.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری