یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات در اجرای نسل سوم اینترنت تلفن همراه گفت: شورای عالی فضای مجازی توضیحاتی را در این ارتباط به من دادند و احساس کردم در این خصوص خطری ایجاد می‌شود، اما متاسفانه برخی‌ سخنان مرا تحریف کردند.

 

خبرگزاری فارس: تاکید آیت‌الله مکارم شیرازی بر پالایش فضای مجازی/ سخنانم در ارتباط با اینترنت تحریف شد
به گزارش قم خبر به نقل از خانه ملت، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با دکتر لاریجانی با بیان اینکه رئیس مجلس در دیدار امروز توضیحاتی کاملی را در مسائل مختلف کشور به ویژه مسائل درجه اول ارائه کرد گفت: واقعیت این است که دولت در یک سال اخیر خدمات خوبی ارائه کرده است ولی مشکلات هنوز وجود دارد که دولت باید در راستای رفع آنها تلاش کند.

 

این مرجع تقلید در ارتباط با مسائل مربوط به انتقاد از مسئولان دولتی افزود: قطعاً اگر انتقاد سازنده باشد مطلوب است و اگر مخرب باشد، عذاب است. از طرف دیگر به طور حتم انتقاد سازنده تلخ است ولی باید تحمل کرد و پذیرفت، اما اگر این انتقادها نباشد، اشتباهات تکرار می‌شود، بنابراین دولت نباید از انتقادات سازنده ناراحت شود. همچنین این موضوع را باید متذکر شد که انتقادات مخرب در شرایط فعلی درست نیست.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات اقتصادی و فرهنگی در کشور گفت: مشکلات اقتصادی متولیان زیادی دارد، ولی مشکلات فرهنگی دارای متولیان کمتری است، از این‌رو ما بر مشکلات فرهنگی کشور تاکید می‌کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای نسل سوم اینترنت گفت: شورای عالی فضای مجازی توضیحاتی را در این ارتباط به من دادند و من احساس کردم که در این خصوص خطری ایجاد می‌شود که در نهایت تذکر دادم، اما متاسفانه برخی‌ها این صحبت‌های من را تحریف کردند.

وی با تاکید بر اینکه ما مخالف تکنولوژی نیستیم افزود: به نظر ما استفاده از تکنولوژی واجب است، زیرا وقتی مسلمانان دارای نهضت علمی و انقلابی بودند اروپایی‌ها دوران قرون وسطی را طی می‌کردند از این رو ما موافق تکنولوژی هستیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: تکنولوژی غربی مانند یک آب گل‌آلود و غیربهداشتی است، البته آب مایه حیات است ولی آب گل‌آلود را باید تصفیه کرد، بنابراین تکنولوژی نسل سوم اینترنت هم مانند آب گل‌آلود باید تصفیه شود تا در اختیار مردم قرار گیرد، بنابراین این را باید گفت که آدم بی‌عقل مخالف تکنولوژی و پیشرفت علم است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: قطعاً غربی‌ها در حوزه تکنولوژی پایبند به مسائل اخلاقی و فرهنگی نیستند اما ما که پایبند هستیم و خط قرمزهایی داریم، معتقدیم که هر تکنولوژی‌ باید پالایش شود.

وی با بیان اینکه شتاب و عجله در اجرای نسل سوم اینترنت اشتباه است گفت: در ارتباط با استفاده از این تکنولوژی اعضای شورای فضای مجازی نظراتی را دارند که این نکات باید در نشست‌هایی با مسئولان و وزیر ارتباطات مطرح شود، زیرا در غیر این‌ صورت در آینده مشکلات بسیاری ایجاد می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در کشور ما مسائل فرهنگی همیشه تبدیل به مسائل اقتصادی و سیاسی می‌شود ادامه داد: ما به‌عنوان یک دولت اسلامی معتقدیم که اگر اخلاق فاسد شد، مشکلات دیگر هم به تبع آن ایجاد می‌شود، از این‌رو می‌توان ریشه برخی مشکلات مانند طلاق، بی‌بندوباری و آسیب‌دیدن نظام خانواده را در استفاده اشتباه از این موارد مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه ما مسائل فرهنگی را به دقت رصد می‌کنیم، خطاب به دکتر لاریجانی تاکید کرد: البته گاهی این مسائل هزینه‌هایی را برای ما دارد، اما امیدواریم شما هم پیام ما را به مسئولان به ویژه وزیر ارتباطات برسانید تا در ارتباط با این تکنولوژی فکری کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به تولید نشریات داخلی در دانشگاه‌ها گفت: باید بر نشریات داخلی دانشگاه‌ها نظارت شود، البته ما علاقه زیادی به دانشجویان و اساتید و دانشگاهیان داریم، اما دشمنان می‌خواهند از این راه و حربه استفاده کنند، امیدوارم با موقعیت تاثیرگذار جنابعالی و نفس عالی شما، مشکلات فرهنگی حل شود.

در ادامه دکتر لاریجانی با اشاره به موضوعات مطرح شده درخصوص نسل سوم اینترنت در کشور گفت: قطعاً این تکنولوژی‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند، البته باید براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اینترانت داخلی گسترش پیدا می‌کرد و حتی طراحی‌های اولیه آن انجام شد، اما من قطعاً برای پیگیری موضوعات مطروحه از سوی جنابعالی با وزیر مربوطه و دبیر شورای عالی فضای مجازی تماس می‌گیرم و موضوع را بررسی می‌کنم.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری