کد خبر: 5467

معاون پارلمانی دولت دهم با بیان اینکه مطرح شدن بورسیه‌های غیرقانونی خیانت بزرگی به دانشجویان بورسیه بود، گفت: در بحث بورسیه‌ها، دادستان کشور باید به عنوان مدعی‌العموم وارد شود تا این موضوع برای دیگران درس عبرتی باشد.

به گزارش قم خبر ؛ لطف‌الله فروزنده عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مطرح شدن بحث بورسیه‌های غیرقانونی گفت: بحث بورسیه و استفاده برخی از دانشجویان نخبه از آن از گذشته وجود داشته و موضوع جدیدی نیست، یعنی از قدیم هر دانشجویی که شرایط استفاده از بورسیه‌ها را داشته می‌توانسته از این امکان استفاده کند.

معاون پارلمانی دولت دهم اظهار داشت: اگر کسی ادعایی مبنی بر غیرقانونی بودن بورسیه‌ها در دولت گذشته را دارد باید ثابت کند. بهتر بود به جای سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی و فضاسازی این مسئله دقیق بررسی می‌شد و اگر دانشجویی غیرقانونی بورسیه شده باید با دلیل و مدرک اعلام می‌شد.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: اینکه تمام یک مجموعه را متهم کنند یا اینکه اول بگویند سه هزار نفر غیرقانونی بورسیه شده‌اند، بعد بگویند ۷۰۰ نفر و رقم‌های مختلفی را اعلام کنند، به نوعی فضا سازی و استفاده سیاسی از یک موضوع است.

فروزنده تاکید کرد: بحث سیاسی‌کاری در بحث بورسیه‌های دولت دهم به نوعی با حیثیت و آبروی افراد نخبه کشور بازی کرد. برخورد سیاسی کردن با این موضوع به همه آسیب جدی زد و باعث شد تعداد زیادی از جوانان و دانشجویان کشور نگران آینده خود شوند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تیم جدیدی که هدایت وزارت علوم را بر عهده می‌گیرد از انجام چنین کارهایی خوداری کند، اگر قرار است نامی از کسی ببرد حتما با دلیل و مدرک باشد و بررسی دقیقی انجام شود تا در حق کسی اجحاف نشود.

فروزنده ادامه داد: همانگونه که ما دولت را تحویل دادیم، دولت یازدهم هم روزی باید دولت را تحویل بدهد. نباید به خاطر مواضع سیاسی با آبروی جوانانی که قرار است آینده‌ساز کشور باشند، بازی کرد.

وی با بیان اینکه فرجی‌دانا و تیمش باید به خاطر بازی با آبروی افراد و تهمت به آنها پاسخگو باشند، تصریح کرد: تمام دانشجویانی که در این جریان حق آنها ضایع شده و به نوعی به آنها تهمت زده شده باید شکایت کنند. مسئولان قوه قضائیه و مجلس هم باید تلاش کنند تا حق این دانشجویان پیگیری شود، دادستان کشور هم باید به عنوان مدعی‌العموم وارد شود و از حق هزاران نخبه کشور دفاع کند تا این موضوع درس عبرتی باشد برای دیگران، تا دیگر کسی جرات نکند با آبروی افراد بازی کند.

فروزنده با بیان اینکه مطرح شدن بحث بورسیه‌های غیرقانونی برای دانشجویان بورسیه یک جو روانی ایجاده کرده‌است، اظهار داشت: خیلی از دانشجوهای ما به خاطر این موضوع می‌خواهند درس را رها کنند. این افراد کسانی بودند که به راحتی بورسیه نشدند و خیلی زحمت کشیده‌اند. این جنگ روانی علیه آنها واقعا خیانت بزرگی به کشور است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری