کد خبر: 5436

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: باید مدرسه علمیه‌ای ویژه طلاب نخبه راه‌اندازی شده و این مدرسه در هر سال تحصیلی با برگزاری آزمون و مسابقاتی نظیر المپیاد نسبت به جذب طلاب نخبه اقدام کند.

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی مدرسه علمیه‌ ویژه طلاب نخبه

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه دومین المپیاد کشوری حوزه‌ که در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم در حال برگزاری است با اشاره به اینکه کسانی که از فرصت کسب علم و دانش بهره‌برداری نکنند در روز قیامت حسرت زیادی خواهند خورد اظهار کرد: این افراد در روز قیامت شرمسار هستند که نتوانستند در مسیر فراگیری علوم اهل بیت و نشر آن گامی بردارند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته کسب علم با سختی‌های بسیاری همراه بود یادآور شد: امروز شرایط تحصیل بسیار بهتر شده است و طلاب در شرایط بهتری علوم دینی را فرا می‌گیرند.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه طلاب در تحصیل علم باید استعداد و علاقه خود را مورد توجه قرار دهند افزود: طلاب نخبه باید در یک رشته به صورت تخصصی فعالیت خود را دنبال کنند و به مدارج عالیه دست یابند چرا که فعالیت در چند رشته مانع دستیابی به موفقیت می‌شود.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه برگزاری المپیادهای علمی اقدامی ارزشمند است تصریح کرد: باید مدرسه علمیه‌ای ویژه طلاب نخبه راه‌اندازی شده و این مدرسه در هر سال تحصیلی با برگزاری آزمون و مسابقاتی نظیر این المپیاد نسبت به جذب طلاب نخبه اقدام کند.

وی گفت: باید در دل حوزه، حوزه علمیه دیگری با بهره‌‌گیری از طلاب نخبه ایجاد کرد و باید در این کار بزرگ طلاب نخبه پیش قدم شوند.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه در چنین مدرسه علمیه‌ای قطعا افراد بزرگی تربیت خواهند شد افزود: البته رعایت اخلاص از نکات بسیار مهم است و کسی که دارای استعداد و ویژگی‌های خاصی است نباید دچار غرور شود.

وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه امروز نیازمند شیخ انصاری‌ها، شیخ مفیدها و سید مرتضی‌ها هستیم که باید در همین حوزه تربیت شوند و ان‌شاءالله این مهم با تلاش طلاب نخبه عملی خواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری