کد خبر: 5435

یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به اینکه باید طلاب نسبت به مسائل سیاسی آگاهی داشتند باشند گفت: البته نباید طلاب سیاسی کاری کرده و فضای مدارس علمیه سیاسی شود.

خبرگزاری فارس: طلاب از سیاسی کاری بپرهیزند

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین المپیاد علمی طلاب سراسر کشور که در اردوگاه ولایت قم در حال برگزاری است با اشاره به اینکه باید طلاب نسبت به فراگیری علوم دینی و ارتقا درجه تحصیلی اهتمام جدی داشته باشند گفت: پرداختن به امور دیگر در کنار تحصیل موجب می‌شود که طلاب از درس خواندن فاصله بگیرند.

وی در خصوص مواضع و فعالیت‌های سیاسی طلاب تاکید کرد: طلاب باید نسبت به مسائل سیاسی آگاهی داشته باشند ولی نباید طلاب سیاسی‌کاری کرده و فضای مدارس علمیه سیاسی شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه طلاب باید نسبت به شرایط روز آگاهی لازم را داشته باشند افزود: یکی از نکات قابل تقدیر پرورش ممتازان حوزه‌های علمیه است و باید این افراد با کلاس‌های ویژه و بهره‌گیری از اساتید متبحر مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه نباید کلاس‌هایی که برای یک فرد با استعداد برگزار می‌شود با کلاس یک فرد عادی یکسان باشد گفت: باید در برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های تحصیلی استعداد طلاب مد نظر قرار گیرد.

آیت‌الله سبحانی ضرورت توجه به استعداد طلاب را امری اجتناب ناپذیر عنوان کرد و یادآور شد: باید طلبه‌ای که دارای قوای عقلانی بالاتری است در امر فلسفه و حکمت ورود پیدا کند و آنهایی که ذوق فقهی دارند در مسیر فقه هدایت شوند.

وی با اشاره به اینکه باید در تربیت طلاب از روش‌های روز نیز بهره گرفت گفت: باید علوم دینی نیز با استفاده از ابراز و روش‌های روز تدریس شود.

این مرجع تقلید سیره امام صادق‌(ع) در پرورش شاگردان را مورد توجه قرار داد و گفت: 4 هزار نفر در دانشگاه امام صادق(ع) درس می‌خواندند ولی ایشان از افراد نخبه در مناظرات علمی بهره می‌گرفتند.

وی تاکید کرد: طلاب ممتاز باید همه هم و غم خود را تحصیل علوم دینی قرار دهند و نباید انجام چند کار به صورت همزمان موجب عدم موفقیت ایشان شود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری