کد خبر: 3729

رئیس جمهور آمریکا در خلال یک سخنرانی دقایقی پیش با لحنی تند از جمهوری‌خواهان کنگره انتقاد کرد.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس، رئیس جمهور آمریکا در خلال یک سخنرانی درباره اقتصاد آمریکا دقایقی پیش با لحنی تند از جمهوری‌ خواهان کنگره که قصد دارند از رئیس جمهور شکایت کنند انتقاد کرد.


رئیس جمهور آمریکا در واکنش به طرح قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا برای شکایت از وی گفت: «دیوانه‌بازی را کنار بگذارید؛ اینقدر همیشه بذر تنفر نپاشید.»

وی در ادامه خطاب به حاضرین گفت: «می‌دانید در نهایت چه کسی بهای این شکایتی که آنها در حال تنظیم هستند را خواهد پرداخت؟ شما!»

کمیته حقوقی مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه هفته گذشته با ۷ رأی مثبت در برابر ۴ رأی منفی به طرح شکایت از آقای اوباما رأی داد.

کل مجلس نمایندگان باید به آن رأی بدهند. این طرح در فاصله کمتر از ۴ ماه مانده به انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره که ترکیب سیاسی کنگره در سال آینده را تعیین کرد به مجادلات جدی بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها دامن زده است.

این شکایت‌نامه در صورت تصویب در کل مجلس نمایندگان آمریکا بر اقدامات اوباما در اجرای قوانین بهداشت و درمانی که به «اوباماکر» شناخته شد، تمرکز خواهد کرد.

جمهوی‌خواهان می‌گویند آقای اوباما با تأخیر انداختن برخی از جنبه‌های پوشش خدمات درمانی و اعطای معافیت به عده‌ای از مشمولان از اختیارات قانونی خود سوء استفاده کرده و کنگره را در نظر نگرفته است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری