وزیر سابق اطلاعات با تاکید بر اهمیت راهپیمایی روز قدس، گفت: سرویس‌های اطلاعاتی، اطلاعات قابل توجهی از داعش داشتند و در این زمینه هشدار لازم را داده بودند.

به گزارش قم خبر ، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت دهم در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص جنایات اسرائیل در غزه و ارتباط این جنایات با فعالیتهای گروه تروریستی داعش گفت: روز قدس امسال از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اتفاقات مهم و قابل توجهی در منطقه در جریان است که در این اتفاقات، مثلث شوم سرویس‌های اطلاعاتی سیا، MI۶ و موساد با حمایت مالی کشورهای قارون منطقه دست دارند که هوشیاری و بیداری ملت‌های مسلمان را می‌طلبد.


وی افزود: ملت ما همیشه در این هوشیاری و بیداری پیش‌قدم بوده و به‌عنوان ام‌القرای اسلام مطرح بوده که نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کرده است. نکته‌ای که می‌خواهم به آن اشاره کنم، این است که روز قدس امسال نه فقط مقابله با صهیونیست‌ها بلکه مقابله با استکبار است؛ چراکه استکبار مسببان این اتفاقات را تغذیه می‌کند.

مصلحی اظهار داشت: اگر اندیشکده‌‌ها و مؤسسات اطلاعاتی وابسته به غرب را رصد کنید، می‌بینید که فعالیت‌های آنها در راستای حفظ منافع صهیونیست‌ها است. اما جنایت‌هایی که در منطقه رخ داد و موفقیت‌هایی که مقاومت به دست آورد، برنامه آنها را برهم زد. در انتخابات سوریه وضعیتی پیش آمد که بشار اسد با درصد قابل توجهی پیروز شد و در عراق نیز وضعیت انتخابات به گونه‌ای پیش رفت که خواسته‌های استکبار برآورده نشد.

وزیر اطلاعات دولت دهم تصریح کرد: در اتفاقات دیگر منطقه نیز شاهد هستیم که این مجموعه برای مقابله با این موفقیت‌ها دست به دست یکدیگر داده‌اند و نمی‌خواهند اجازه دهند که عزت مقاومت حفظ شود؛ اما این عزت، اندیشمندان اندیشکده‌های غربی را تحت‌تأثیر خود قرار داده است. آنها می‌خواهند فضاسازی روانی و انحرافی در افکار عمومی به‌وجود آورند که اجازه ندهند دنیا بفهمد که چه اتفاقاتی در جریان است.

وی تأکید کرد: روز قدس امسال باید شور و هیجان بالاتری نسبت به سال‌های دیگر داشته باشد و رسانه‌های ما نقش بین‌المللی ویژه‌ای را ایفا کنند. حرکتی که امروز در کشورهای اروپایی آغاز شده است، نشان می‌دهد که مردم اروپا برای دفاع از مظلومان و مردم غزه قیام کرده‌اند؛ این به ما می‌آموزد که ما باید با استفاده از رسانه‌ها و افکار عمومی فریاد مظلومیت مردم غزه را به گوش جهانیان برسانیم و حرکتی را ایجاد کنیم که منشأ حرکت‌های بزرگ‌تری خواهد بود.

* صهیونیست‌ها شعارهای خود را با تشکیل داعش دنبال می‌کنند

مصلحی ادامه داد: ما از مردم خاطرجمع هستیم اما باید رسانه‌ها مردم را برای حضور در این راهپیمایی ترغیب کنند تا پیام مظلومیت مسلمانان را به اندیشکده‌های غربی و اندیشمندان آنها برسانیم و تحت‌تأثیر این حرکات قرار گیرند. ما به زودی شاهد تحولی بزرگ خواهیم بود یکی از مهم‌ترین اقدامات مقاومت این است که بر ایده صهیونیست‌ها مبنی بر سرزمین بزرگ نیل تا فرات خط بطلان کشید و ما نباید غافل باشیم که اگر صهیونیست‌ها به دور خود و تل‌آویو دیوار بتنی می‌کشند، به معنای این نیست که دست از شعار خود برداشته‌اند بلکه این شعار را به نحو دیگری دنبال می‌کنند که یکی از مهم‌ترین آنها شکل‌گیری گروه داعش است.

وزیر اطلاعات دولت دهم خاطرنشان کرد: ما نباید در برابر این توطئه بزرگ غافل باشیم و اگر دچار غفلت شویم قطعاً دشمن به برنامه‌ها و ایده‌های خود جامع عمل می‌پوشاند.

* سرویس‌های اطلاعاتی درباره داعش هشدارهای لازم را داده بودند

وی در خصوص فعالیت‌های گروه داعش و شکل‌گیری آن و اطلاع سرویس‌های اطلاعاتی کشور از این مسئله اظهار داشت: الحمدالله سرویس‌های اطلاعاتی ما از وضعیت خوبی برخوردار هستند و اطلاعات قابل‌توجهی در این زمینه داشتند. حتی در این خصوص هشدارهایی هم داده شد اما بعضاً توجه لازم به این هشدارها صورت نگرفته است. یکی از مسائل مهم ما این است که ما باید هشدارهای اطلاعاتی را جدی بگیریم و بر اساس آنها برنامه‌ریزی و عمل کنیم.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری