کد خبر: 2504

روز دوم جنگ علیه نوار غزه در حالی تمام شد که ˈدیموناˈ، ˈصحرای نقبˈ و ˈحیفاˈ و حتی آن سوی تل آویو در دایره آتش نیروهای مقاومت فلسطین قرار گرفتند که ترس و شگفتی همزمان فرماندهان نظامی و مسؤولان سیاسی را برانگیخت و درهای همه پناهگاه ها باز شد.

به گزارش قم خبر ، ایرنا به نقل از منابع خبری اعلام کرد، نوار غزه به رغم باریدن ۴۰۰ تن مواد منفجره بر روی آن، نه تنها زانو نزد بلکه نیروهای مقاومت فلسطین از جمله جهاد اسلامی و حماس ثابت کردند قادرند دشمن صهیونیستی را در دو عرصه نظامی و سیاسی غافلگیر و شگفت زده کنند.

بیش از ۵۵۰ مرحله بمباران هوایی در یک روز و نیم و علاوه بر آن حملات توپخانه ای و دریایی از جمله فشارهایی بودند که نتوانست نیروهای مقاومت فلسطین را به پذیرش آتش بس بدون پیش شرط مجبور کند.

نخستین شگفتی بزرگ صهیونیست ها در حالی رقم خورد که تصور نمی کردند در روز اول جنگ موشک های شلیک شده از سوی نیروهای مقاومت فلسطین به تل آویو و حتی بعداز آن برسد.

عملیات نفوذ به پایگاه دریایی ˈزیکیمˈ و پایگاه ˈکرم شالومˈ در مثلث مرزی با مصر به رغم آنکه صهیونیست ها به آن اعتراف کرده اند، اما هنوز این تغییر راهبردی نیروهای مقاومت را نمی توانند باور و هضم کنند.

نیروهای اشغالگر صهیونیست اعلام کردند که دو نیروی مقاومت فلسطینی هنگام تلاش برای رسیدن به پایگاه ˈزیکیمˈ از طریق دریا به شهادت رسیده اند.

نیروهای مقاومت اعلام کرده اند که دو نیروی مقاومت موفق شدند به داخل این پایگاه به رغم تدابیر شدید امنیتی نفوذ کنند.

شگفتی بزرگتر صهیونیست ها دیروز (چهارشنبه) رقم خورد؛ زمانی که دریافتند دهها موشک ˈام ۳۰۲ˈ ساخت سوریه در زرادخانه نیروهای مقاومت فلسطین از جمله جهاد اسلامی و حماس وجود دارد.

صهیونیست ها که ابتدا امکان هدف قرار گرفته شدن حیفا با موشک های مقاومت فلسطین را مسخره و گزافه گویی می خواندند، مجبور شدند اعلام کنند که موشک ها در سواحل الکرمل، قیساریا و زخرون یعقوب فرود آمده اند.

دشمن صهیونیستی قبل از اینکه بتواند با پذیرش این شگفتی ها از حالت منگی بیرون بیاید و بر خود مسلط شود، ضربه دیگری را با فرود ۷ موشک ام ۳۰۲ با بردی بیش از ۱۵۰ کیلومتر در اطراف نیروگاه هسته ای ˈدیموناˈ در صحرای نقب دریافت کرد.

این حمله، ارتش صهیونیستی را پس از اصابت چند موشک در اطراف نیروگاه هسته ای مجبور کرد تا سکوهای مخفی موشکی ˈگنبد آهنینˈ برای حمایت از دیمونا را آشکار کند.

گستره حملات نیروهای مقاومت فلسطین و دایره اهداف آنها از جمله دیمونا، تل آویو، حیفا، شهرک های اطراف غزه، عسقلان، بئرالسبع، اسدود، عمیق حیفر، هشارون، السهل الساحلی، بیت شمیش، القدس و الخضیره، هنوز برای رژیم صهیونیستی باور کردنی نیست و شبکه های مختلف تلویزیونی این رژیم با حضور کارشناسان سیاسی، نظامی و امنیتی در حال بررسی و تجزیه و تحلیل آن هستند.

اما پلیس صهیونیستی از ساکنان همه شهرها و روستاها و شهرک های صهیونیست نشین خواسته است که به پناهگاه های عمومی بروند و برای شرایطی بسیار سخت و غیرقابل پیش بینی در صورت ادامه جنگ آماده شوند.

شگفتی های دشمن صهیونیستی تنها در تعداد و نوع موشک ها و دایره اهدافی که مورد حمله نیروهای مقاومت فلسطین از جمله جهاد اسلامی و حماس قرار گرفته خلاصه نمی شود، بلکه مقامات ارشد نظامی کنونی و بازنشسته صهیونیست مجبور شدند به وجود یک خلاء امنیتی بزرگ اعتراف کنند.

بر اساس گزارش های امنیتی رژیم صهیونیستی مقامات سیاسی و نظامی این رژیم انتظار ساخت ده ها موشک از نمونه فجر ایرانی را داشته اند اما اکنون با دهها موشک سوری ام ۳۰۲ و صدها موشک با الگوی فجر و دهها هزار موشک کوتاه برد مواجه شده اند.

اکنون برای صهیونیست ها مشخص شده که پس از گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس، گروهان های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بزرگترین زرادخانه موشک ها بویژه با الگوی فجر ایرانی و ام ۳۰۲ سوری را در اختیار دارند.

حمله گسترده همزمان با استفاده از دهها موشک که برای نخستین بار توسط شاخه های نظامی حماس و جهاد اسلامی صورت گرفت، ادعای نفوذ ناپذیری گنبد آهنین صهیونیست ها را بار دیگر زیر سؤال برد.

ارتش صهیونیستی ۷ طرح گنبد آهنین را در مرزهای با سوریه و لبنان و همچنین نزدیک ایلات، نزدیک کرانه باختری و اطراف غزه اجرا کرده اما اکنون هیچ اطمینانی به آنها وجود ندارد.

اکنون در محافل رسانه ای، سیاسی و نظامی این اختلاف نظر وجود دارد که از هفت موشک شلیک شده بسوی دیمونا دست کم ۴ موشک از طرح گنبد آهنین عبور کرده و به محدوده هدف تعیین شده اصابت کرده است.

محافل رسانه ای و سیاسی صهیونیستی اعتراف کرده اند که به رغم حملات گسترده هوایی، دریایی و توپخانه ای ارتش صهیونیستی، هیچیک از اهداف این رژیم تحقق نیافته و ملت فلسطین در غزه به رغم تقدیم دهها شهید و زخمی استوار و مقاوم ایستاده است.

تعداد قربانیان فلسطینی در نوار غزه در دور روز نخست جنگ از مرز ۵۵ شهید و ۵۰۰ زخمی گذشته است و یک فرمانده ارتش صهیونیستی اعتراف کرد که در این دو روز، ویرانی های غزه و خانه های منهدم شده از کل عملیات گذشته این رژیم علیه غزه تحت عنوان ˈعمود سحابˈ بیشتر است.

رسانه های صهیونیستی اعلام کرده اند، نمی توان تمایل شدید مقامات سیاسی و نظامی اسرائیل برای اعلام آتش بس و دور شدن از گزینه جنگ زمینی را با توجه به اوضاع میدان نبرد به نفع مقاومت فلسطین مخفی کرد؛ بویژه آنکه صدای ملت های مسلمان و عرب کم کم بلندتر شده و حاکمان بیشتر این کشورها مجبور شده اند موضعگیری کنند.

ژنرال های صهیونیست تحت فشار شدید قرار گرفته اند؛ زیرا غزه از یکصدم کل مساحت فلسطین در اشغال صهیونیست ها کمتر و شمار نظامیان صهیونیست تا بن دندان مسلح چندین برابر نیروهای مقاومت است.

در همین حال، پیش بینی شده است که اگر در ساعات آینده تلاش ها برای برقراری آتش بس موفقیت آمیز نباشد، جنگ خونینی در پیش خواهد بود؛ بویژه آنکه دشمن صهیونیستی به این نتیجه رسیده است که تأسیسات هسته ای و کارخانه های آن در دیمونا و حیفا از امنیت برخوردار نیستند.

منابع خبری اعلام کردند؛ همه آنچه سیدˈحسن نصراللهˈ دبیرکل حزب الله لبنان قبلاً در باره واکنش نیروهای مقاومت فلسطین به هر جنگ تحمیلی گفته بود، اکنون به واقعیت رسیده و موشک هایی با بردها و قدرت تخریب باورنکردنی همه فلسطین اشغالی را تهدید می کنند.

اما ˈجنگ اشباحˈ که گردان های القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی وعده داده، هنوز شروع نشده است؛ مقاومت فلسطین اعلام کرده با نفوذ ˈاشباحˈ در پشت خطوط دشمن صهیونیستی همه محاسبات آنها بر هم خواهد خورد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری