کد خبر: 16039

عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با قم خبر:

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:در حادثه فرودگاه جده باید نگاه ها را تغییر داد وتوجه کنیم که وهابیت و آل سعود کسانی هستند که منافقانه داعیه اسلام را دارند اما تیشه به ریشه اسلام و حتی عربیت می زنند و باید حساب آن ها را از مسلمانان و عرب ها جدا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اتفاقات روی داده در فرودگاه جده و صحبت های مطرح شده پس از آن اظهار داشت: در قضیه فرودگاه جده در عین حال که احساسات پاک همه ایرانی ها جریحه دار شده است حکومت عربستان باید با برخورد قاطع با متخلفان این قضیه پایبندی خود به انسانیت  را نشان دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اقدامات آل سعود و فرودگاه جده سبب نشود تا ما همه اعراب را همانند یکدیگر بدانیم افزود: دستور آئین مقدس اسلام برای برخورد با افراد آن است  که در برخورد با قومیت ها احترام گذاشتن در اولویت است.

واعظ موسوی بیان کرد:  تا زمانی که ثابت نشود که یک  قومی صلاحیت احترام گذاشتن ندارد ما نباید هیچ بی احترامی نسبت به آن قوم انجام دهیم ، البته نسبت به کسانی که از نظر اخلاقی و اعتقادی مشکلی دارند ما می توانیم موضع گیری داشته باشیم اما اجازه  اهانت به همه قوم و اهل یک کشور و استان را نداریم .

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود:ما باید توجه داشته باشیم که  پیامبر(ص)  و ائمه معصومین(ع)  همه از اعراب و نسل حضرت اسماعیل(ع) هستند و در سال های اخیربسیاری از شخصیت های بزرگ علمی واخلاقی و  مبارز علیه استکبار و صهیونیست ها از نژاد عرب بوده و اگر یک عرب مرتکب خطایی شد ما از نظر عرفی و شرعی  اجازه توهین به همه اعراب را نداریم.

واعظ موسوی بیان کرد: باید در حادثه فرودگاه جده عربستان نگاه ها  را تغییر داد و به جای این که مسئله را به قوم عرب سوق دهیم توجه کنیم که وهابیت و آل سعود و گروه های تکفیری کسانی هستند که منافقانه داعیه اسلام را دارند اما تیشه به ریشه اسلام و حتی عربیت  می زنند و باید حساب آن ها را از مسلمانان و  عرب  ها جدا کنیم.

استاد حوزه علمیه  با تاکید بر این که ما نباید به خاطر واقعه فرودگاه همه اعراب را مثل هم بدانیم عنوان کرد: اگر تعداد محدودی از افراد به وظیفه دینی خودشان آشنا نبودند اسلام فقط حق تعدی به آنها را به حاکم شرع داده  و نمی توان به بهانه این که یک نفر از نژاد و قبیله ای خاص مرتکب جرمی شده بقیه آن نژاد را مجرم تلقی کنیم و برای آن ها مجازات قائل شویم.

 وی اظهارداشت: مقام مظم رهبری به همه قضایا اشرافیت کامل دارند و  تصمیم نهایی را می گیرند و کسانی که در رسانه ها مشغول به فعالیت هستند توجه  کنند که خارج از حیطه مسئولیت سخنی جاری نکنند و به جایگاه مسئولیت دیگران دخالت نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری