کد خبر: 16002

عضو مجلس خبرگان رهبری:

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حمله به یمن توسط آمریکایی‌ها و استکبار جهانی صورت گرفته و مقامات سعودی نیز فریب توطئه‌های آمریکا را می‌خورند وبا دستان خود گور خودشان را می‌کنند چون با نقشه آمریکا کشورهای اسلامی و عربستان تجزیه می‌شود.

آیت الله محمد تقی‌پور محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم خبر، با اشاره به تجاوز دولت آل سعود به خاک یمن و حمایت آمریکا از این تجاوز اظهار داشت: آمریکا با حمایت از دولت آل سعود در پی خاورمیانه جدید است که آن را در گذشته نیز طراحی کرده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آمریکا برای اجرای نقشه خود ابتدا به حمایت از ترویست‌ها در حمله به خاک سوریه پرداخت اما به دلیل مقاومت ملت سوریه در این زمینه به موفقیتی نرسید.

آیت الله پورمحمدی با اشاره به حمایت آمریکا از گروه تکفیری داعش بیان کرد: آمریکا در کشور عراق نیز جریان تکفیری و داعش را ایجاد کرد و به حمایت از آن پرداخت اما به لطف خدا و مقاومت ملت عراق و نیروهای مردمی تیر آمریکا به سنگ خورد و نتوانست به اهداف خویش برسد.
 
استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه آمریکا با ایجاد تفرقه میان ملت‌های مسلمان اهداف خود در منطقه را دنبال می‌کند عنوان کرد: آمریکا برای رسیدن به نقشه‌های خود در منطقه دست به هر اقدامی می‌زند و در این بین تنها کشور یمن مورد نظر نیست بلکه آمریکا در پی تجزیه کشور عربستان است.

وی تصریح کرد: آمریکا علاوه بر اینکه درصدد است تا یمن را به دو کشوریمن شمالی و جنوبی تقسیم کند تلاش می‌کند تا عربستان را به سه کشور تقسیم کند و این کشور را به صورت کامل تجزیه کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مقامات عربستانی که تازه کار هستند با حمله به یمن که کشوری مسلمان است ذخایر و منابع آن را از بین می‌برند و به ملت مظلوم یمن ظلم می‌کنند که این اقدام سبب می‌شود تا نفرت عمومی نسبت به عربستان ایجاد شود.
 
آیت الله پورمحمدی با بیان اینکه حمله به یمن سبب اختلافات زیادی در دولت آل سعود شده بیان کرد: برخی از مقامات سلطنتی آل سعود و پسرملک عبدالله نسبت به این حمله معترض هستند و خواستار توقف آن شده‌اند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: این توطئه توسط آمریکایی‌ها و استکبار جهانی صورت گرفته و مقامات آل سعود نیز فریب نقشه‌های آمریکا را می‌خورند وبا دست خود گور خودشان را می‌کنند چون با نقشه آمریکا کشورهای اسلامی و عربستان تجزیه می‌شود.
 
وی تصریح کرد: سران کشورهای اسلامی باید به مقامات آل سعود این موضوع را گوشزد کنند که برای آمریکا هیزم جمع نکنند چون سبب تجزیه کشورهای اسلامی می‌شوند و دود آن در چشم حکومت آل سعود می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری