نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: متخلفان فرودگاه جده باید به اشد مجازات برسند و ادامه سفر عمره به عملکرد عربستان بستگی دارد.

هشدار نماینده ولی‌فقیه در حج به عربستان؛ شرط تداوم عمره

به گزارش قم خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام قاضی عسکر با محکوم کردن اقدام ماموران متخلف فرودگاه جده عربستان افزود: در صورتی که مقامات عربستان سعودی برخورد قاطعی با این موضوع نداشته باشند، استمرار سفرهای عمره مفرده به مصلحت کشور و مردم ایران نیست.

وی ادامه داد: به طور قطع حرکت قبیح ماموران فرودگاه جده عربستان که باید تامین کننده امنیت مردم باشند، محکوم است و باید متخلفان به اشد مجازات برسند.

سیدعلی قاضی عسکر افزود: مسئولان عربستان قول داده‌اند که متخلفان به اشد مجازات برسند و ما در انتظار عملی شدن این وعده هستیم.

وی با تقبیح عمل ماموران، کار آنان را اقدام بی‌سابقه دانست که موجب جریحه دار شدن احساسات عموم مردم ایران شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درخواست ایران برای برخورد شدید با ماموران متخلفت عربستانی را یک خواست معقول و به حق اعلام کرد و گفت: مسئولان حج و زیارت و وزارت امور خارجه از‌‌ همان لحظات اولیه وقوع این حادثه وارد عمل شدند و بار‌ها اعتراض رسمی خود را به صورت کتبی اعلام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر گفت: همچنین در‌‌ همان ابتدای امر مسئولانی از ایران به عربستان اعزام شدند و در گفت‌و‌گوهای جدی با مقامات عربستان سعودی رسیدگی سریع به این حادثه و اشد مجازات برای متخلفان را خواستار شدند.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: مقامات عربستان سعودی و پلیس جده نیز در این زمینه بررسی و مستند سازی کرده اند و در ‌‌نهایت افراد متخلف شناسایی و زندانی شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر گفت: اگر متخلفان این حادثه زشت و بی‌سابقه به اشد مجازات برسند کمی احساسات ملت بزرگ ایران فروکش می‌کند اما در غیر این صورت کنترل احساسات مردم آسان نیست و امکان دارد که تصمیمات دیگری در این زمینه گرفته شود.

هشتم فروردین دو نوجوان ایرانی پس از انجام دادن اعمال عمره مفرده و در حال بازگشت به ایران، در فرودگاه جده با مشکلاتی از جانب ماموران مستقر در فرودگاه مواجه شدند و این در حالی است که عربستان قوانین سختگیرانه‌ای درباره چنین جرائمی اعمال می‌کند.

 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری